Chello gebruikers...

Morgen krijg ik een nieuwe modem en mijn oude Com21 wordt direkt meegenomen, volgens de brief van Chello zit bij de nieuwe een uitgebreide gebruiksaanwijzing, maar toch" zal het allemaal weer werken ?" en ook onder Mac of krijgen we weer dat Windows gezeur bij Chello " nee, we ondersteunen alleen maar Windows"

iemand al ervaring met het nieuwe Eurodocsis modem ?

Ik heb een maand geleden een nieuw chello abbonnement afgesloten en alles ging prima. je moet na het aansluiten naar www.chello.nl gaan en daar kan je het modem aanmelden. daarna zou je gewoon verbinding moeten hebben. volgens mij ondersteunen ze nu gewoon macosx

succes

ik neem aan dat ie ook meteen geinstalleerd wordt...?

moet anders denk ik geen probleem opleveren

Bij ons (Doetinchem) deed de modem het eerst niet. Men was 'vergeten' dat we een nieuw modem kregen (en meteen de overstap maakten van Tebenet (oude provider) naar Chello). Als het goed is moet het onder normale omstandigeheden meteen werken dacht ik.

Suc6 ermee!

[quote:8c53597a58="Emilio_K"]ik neem aan dat ie ook meteen geinstalleerd wordt...?

moet anders denk ik geen probleem opleveren[/quote:8c53597a58]

helaas, het modem wordt alleen even omgewisseld.

meestal met alles uit en modem 30 sec uit en dan weer aan, dan computer weer opstarten zou het moeten lukken.

Groot voordeel is web dat je via een browser-based systeem het ethernet hardware adress op afstand(zonder de Helpdesk te bellen!!!)kan wijzigen. Dit is bijvoorbeeld nodig als je er een andere computer of router aanhangt.

In de praktijk:

• je hangt er een andere computer/router aan
  • als je een brouwser start krijg je een chello scherm wat zegt dat je ethernet hardware adress niet klopt
  • wilt U dit wijzigen?
  • invullen en klaar, je kan weer surfen

is wel voor het allereerst dat er eens een keer iets goed enhandig werkt bij chello…

o.k. maar nu heb ik er een router tussen hangen, maakt dat dan uit......

Misschien kun je even [url=http://www.chelloo.com]hier[/url] kijken. De site gaat wel voornamelijk over PC's, maar zeker de informatie over routers in alle soorten en maten is erg handig.

Succes

[quote:d01ff753a3="Applemoes"]o.k. maar nu heb ik er een router tussen hangen, maakt dat dan uit......[/quote:d01ff753a3]

Als je gaat ‘provisioning’-en (zo heet het aanmelden op de chello-site), moet je het MAC-adres van je ethernetkaart invoeren, in dit geval is je router het eerste apparaat na de chello-modem dus ik zou dat MAC-adres opgeven. Wat je daarna weer op die router aansluit is verder niet van belang voor je verbinding met chello.

groeten,
Michiel

lijkt me duidelijk...

thnx.

[quote:031d7e3040="awi"][quote:031d7e3040="Emilio_K"]ik neem aan dat ie ook meteen geinstalleerd wordt...?

moet anders denk ik geen probleem opleveren[/quote:031d7e3040]

helaas, het modem wordt alleen even omgewisseld.

meestal met alles uit en modem 30 sec uit en dan weer aan, dan computer weer opstarten zou het moeten lukken.

Groot voordeel is web dat je via een browser-based systeem het ethernet hardware adress op afstand(zonder de Helpdesk te bellen!!!)kan wijzigen. Dit is bijvoorbeeld nodig als je er een andere computer of router aanhangt.

In de praktijk:

• je hangt er een andere computer/router aan
  • als je een brouwser start krijg je een chello scherm wat zegt dat je ethernet hardware adress niet klopt
  • wilt U dit wijzigen?
  • invullen en klaar, je kan weer surfen

is wel voor het allereerst dat er eens een keer iets goed enhandig werkt bij chello…[/quote:031d7e3040]

Ook bij mij werd de nieuwe modem neer gezet, 2 dagen na de switch van win/mac.
Ik kersvers met een mac en het systeem kreeg snel alles aan de praat. Tot het modem werd omgewisseld. Niets nada noppes ik kreeg via het net geen nieuw ip voor de ethernetkaart. Ook de monteur kwam er na een uur stoeien niet uit. nadat de technische dienst via amsterdam mijn oude kaart vrij gaf is alles toch nog goed gekomen. En nu loopt alles beter als voorheen :smiley:

Gr V8