[quote:031d7e3040="awi"][quote:031d7e3040="Emilio_K"]ik neem aan dat ie ook meteen geinstalleerd wordt...?
moet anders denk ik geen probleem opleveren[/quote:031d7e3040]
helaas, het modem wordt alleen even omgewisseld.
meestal met alles uit en modem 30 sec uit en dan weer aan, dan computer weer opstarten zou het moeten lukken.
Groot voordeel is web dat je via een browser-based systeem het ethernet hardware adress op afstand(zonder de Helpdesk te bellen!!!)kan wijzigen. Dit is bijvoorbeeld nodig als je er een andere computer of router aanhangt.
In de praktijk:
- je hangt er een andere computer/router aan
- als je een brouwser start krijg je een chello scherm wat zegt dat je ethernet hardware adress niet klopt
- wilt U dit wijzigen?
- invullen en klaar, je kan weer surfen
is wel voor het allereerst dat er eens een keer iets goed enhandig werkt bij chello…[/quote:031d7e3040]
Ook bij mij werd de nieuwe modem neer gezet, 2 dagen na de switch van win/mac.
Ik kersvers met een mac en het systeem kreeg snel alles aan de praat. Tot het modem werd omgewisseld. Niets nada noppes ik kreeg via het net geen nieuw ip voor de ethernetkaart. Ook de monteur kwam er na een uur stoeien niet uit. nadat de technische dienst via amsterdam mijn oude kaart vrij gaf is alles toch nog goed gekomen. En nu loopt alles beter als voorheen 
Gr V8