ik heb al 3 dagen geen internet via chello, het vreemde is dat als ik via mijn draadloos internet even internet via "de buurman" dat ik dan wel kan internetten. dit bericht komt bijvoorbeeld van die verbinding.
Ik heb chello al 2 keer gebeld omdat ik verder niets verandert heb aan mijn instellingen. Die zeggen dat alles moet werken en dat mijn aiport iets blokkeert, maar als ik de ethernetkabel rechtstreeks aansluit op mijn powerbook doet hij ook niets…
is dit toch het probleem van chello? of is er toch iets gewijzigd aan mijn instellingen?
[quote:caaf26ea55="QriZ24"] het vreemde is dat als ik via mijn draadloos internet even internet via "de buurman" dat ik dan wel kan internetten. dit bericht komt bijvoorbeeld van die verbinding.[/quote:caaf26ea55]
:? Is dit relevant?
However, is je kabelmodem goed aangesloten? Knipperen en flikkeren alle lampjes die moeten branden? En geeft je modem aan dat hij ‘online’ is? Dan ligt het probleem bij Chello!
Is die airport nieuw? Chello filtert op hardware adres. Als je dus met een andere netwerkkaart komt zul je die opnieuw moeten aanmelden. Het hardware adres van de oude overnemen kan ook. Als je in de configuratie van de aitport bij internet kijkt moet je daar kunnen zien of de Airport een ip nummer heeft gekregen van het chello modem. De laatste Chello modems hebben trouwens ongeveer 15 minuten nodig om voor de eerste keer verbinding te maken.
na een firmware update voor de airport, safari opnieuw te hebben ingesteld, modem herstart, airport herstart, chello gegevens opnieuw te hebben ingesteld, lijkt hiij het weer te doen, wel retetraag, maar dat ben ik wel gewend van die honden.
het irritante is dat ze altijd de schuld bij je eigen hardware leggen, terwijl alles het eerst naar behoren deed (airport is niet nieuw wat iemand hierboven vroeg) Je gaat vervolgens als een gek dingen opnieuw instellen etc. terwijl het toch gewoon aan hun zwik ligt.
Anywho, ik laat er eens een dagje overheen gaan, dan zijn de meeste problemen wel weer verholpen. al is drie dagen geen internet niet leuk meer.
Hm, nooit problemen hier met Chello. En die 8mb downstream haal ik meestal ook wel alhoewel het vandaag wel erg traag is. Ook op mijn werk via xs4all. Zal wel aan het weer liggen.
ik ben blij dat hij nu in ieder geval weer verbinding heeft (dit bericht is weer vanuit chello jaja)
eerst leek ie vast te hangen; als je een adres intikte, kwam nog net de page title en als die gebruikt werd, een Favicon. Het leek of hij door iets geblokt werd. Ik was al bang dat het iets met mijn airport was, omdat ik, zoals eerder verteld, wel gewoon kon internetten bij “de buurman”
[quote:d336f2ee3a="QriZ24"](dit bericht is weer vanuit chello jaja)[/quote:d336f2ee3a]
En je buurman heeft ook Chello, jaja. Dus dat is niet zozeer het probleem. Een jaartje of wat geleden had ik zelf ook Chello en had daar regelmatig problemen omdat mijn Mac / Netwerk / Modem / Whatever zijn DNS weer eens kwijt was. Ik heb toen in de Mac een fixed DNS server opgegeven (doe ik nu nog steeds) en had sindsdien nooit prolemen meer. Misschien ook een optie om eens te proberen…
Het ontbreken van de DNS is trouwens heel vaak een oorzaak van ‘niet kunnen Internetten’. Ik had het voorheen regelmatig thuis, maar zie het nu ook vaak bij klanten. Daarom zorg ik dat ik altijd van een paar sites de IP adressen weet (zoals bijvoorbeeld 217.67.233.250 voor MacOSX.nl). Op die manier kun je in elk geval snel testen of je inderdaad geen Internet hebt, of dat er gewoon problemen zijn om de hostnames te resolven naar een IP adres.
ik ben niet zo 'in to netwerk', maar hoe zorg je dat je DNS fixed is?
Bovenstaande verklaring zou best juist kunnen zijn; nadat ik alles nog eens heb nagelopen heb ik heel chello nog eens opnieuw ingesteld, waarna hij het weer lijkt te doen (erg gammel en traag, maar ok).
Wat ik in ieder geval doe is dat hangslotje dichtdoen linksonder, dan zouden de instellingen het toch eigenlijk weer moeten doen toch?
Ik woon ook in hilversum (1217) ook Chello gehad maar 1 en al gezeik...
Ik heb werkelijk 11 keer een monteur op bezoek gehad. Bij mij viel het modem steeds offline, dan moest je hem loskoppelen en weer aankoppelen en dan deed ie het weer voor een dagje of zo.
Ik heb de technich perfecte opstelling gehad met drie verschillende modems.
Toen ben ik naar Demon gegaan voor een adsl verbinding... Wat een opluchting is dat zeg!