chello kabelinternet

Dag Maccers, een collega hier krijgt het niet voor elkaar om chello te laten draaien. Ze weet ook niet echt of ze de juiste kabels aan heeft gesloten enz enz en of ze het goed heeft ingesteld. Chello helpt haar niet, want ze beginnen over een REGELPANEEL.

Hallo, CLASSIC ???

Macosx dus!!! Tja, daar hebben we nog geen uitleg over. Mijn God, hoe lang bestaat macosx al???

Maar goed, is er iemand die even een complete uitleg kan geven hoe je dit moet instellen in je systeemvoorkeuren en welke kabel je nodig hebt, van de modem naar de computer. Ze heeft 3 kabels van de modem naarde computer liggen, maar welke weet ze niet.

Kortom, een compleet verhaal voor iemand die niet zo bekend is met instellen.

Dank,

Nookie

Volgens mij hoef je bijna niets in te stellen. Alleen aangeven in systeemvoorkeuren dat je ingebouwd ethernet wilt gebruiken. Als het goed is gaat de rest dan vanzelf. Uiteraard wel een ethernet kabel gebruiken om de Mac aan het modem te hangen. Wat het misschien ook kan zijn is dat ze even met chello moet bellen zodat zij de verbinding vrijgeven.

Bij je systeemvoorkeuren zoveel mogelijk op automatisch of via DHCP instellen, dan staat alles in principe goed.

Tja, het antwoord wat ik vanochtend kreeg was: De rekening was niet betaald, vandaar geen internet. Eind goed, al goed. Zucht.....................

Er zijn coulanter providers, maar er zijn vast ook collega's die hun zaken beter regelen. :sealed: