Chello op een iMAC aansluiten

Wie kan mij een korte handleiding geven over het omzetten van Chello van de pc naar een iMac? Ik heb op dit punt totaal geen ervaring, dus niet te ingewikkeld svp.

ben zelf er ook niet zo'n held in :shock: maar ik ga er van uit dat je Jaguar hebt (OS X) 10.2.3. ga naar voorkeuren, klik op netwerk, klik op TCP/IP, configureer Via DHCP. Nu ik er over nadenk moet je bij het installeren OS (als het een nieuwe is of bij een schone installatie ook al dit soort gegevens invullen Heb ik ook gedaan en ik zat eigenlijk binnen 10 minuten op het internet. Mocht het nu niet dat geval zijn zet je locatie op automatisch en toon op ingebouwd Ethernet. Helaas weet ik niet wat je ip nummer is of je ethernet adres maar ik neem aan dat je papieren nog hebt van Chello. Het spreeekt voor de rest redelijk voor zich zelf.

:smiley: hoop dat het lukt en succes er mee :smiley:

groetjes Robert

Geen schone installatie nodig of zoiets. Gewoon netwerkvoorkeuren en ethernet op DHCP zetten. Dat is echt alles.

Beste Theo,

Chello maakt voor de verbinding gebruik van het serienummer van de netwerkkaart. Als je met Chello verbinding wilt maken moeten zij daar op hun server instellingen aanpassen, als zij dat niet gedaan hebben lukt het inloggen nooit. Telefonisch is het probleem dan meestal snel opgelost, als je ze te pakken krijgt.

Succes.

Inderdaad Theo, je kan Chello even bellen, en zeggen dat je een nieuwe computer hebt, ze willen dan het hardware adres van je netwerk kaart hebben, en zetten dat dan even om aan hun kant.

chello is heel makkelijk in te stellen. Hangt trouwens wel van de regio af waar je in zit. HOEFT NIET ALTIJD VIA DHCP. Hier in Zaltbommel krijgt je een vast IP en alles instellingen van chello en die hoef je alleen maar in je netwerkvoorkeuren in te stellen en klaar ben je :D. Krijg je toch nog problemen... post het hier of mail even.

Chello gebruikt meerdere platformen. Zit je in het lancity platform (zoals ik), met die kachel modems dan moet je gewoon 6!!!!!!!!! uur je modem uit het stopcontact houden. Om de 6 uur vind een IP refresh plaats. Daarna steek je de utp kabel van chello lekker in je mac en het werkt.

Zit je in een ander gebied (waar ze onderandere com21 gebruiken) dan kan je op de volgende site je netwerk kaart die je nu gebruikt vrijgeven en daarna de netwerk kaart van de mac gaan gebruiken:
http://provisioning.upc.nl/

Succes ermee…

ps: chello maakt gebruik van dhcp voor je instellingen, maar dit gaat maar in 99% van de gevallen goed. Ik raad je daarom aan om ff naar subscriber.chello.nl te gaan > support > intellingen
dan weet je iig de juiste instellingen die gelden voor jouw gebied.