Chello Rotterdam en Airport

Beste mensen,

Zoals de titel al aan geeft heb ik dus een chello aansluiting thuis. Nu heb ik net een nieuw Thomson modem van ze gehad en ik heb een airport gekocht. Nu het probleem… Airport geeft geen verbinding met internet. Nu heb ik al op het forum gezocht maar ik kom er niet uit.

Wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe mijn airport te configureren om draadloos te kunnen internetten. Volgende week komt namelijk ook mijn iBookje in huis en ik zou ook daarmee graag draadloos willen werken.

Mijn setup is… G4 1,5 Mhz, chello internet, Airport BS 2 en straks dus een iBookje

[b:200e06aad7]Bijvoorbaad dank…[/b:200e06aad7] :smiley:

Ik heb net een nieuw motorola modem van ze gehad... ik heb een sitecom router. Verder moest met het nieuwe modem ook de poort geforward worden naar het ip adres van mijn computer (dus 80 >192.168.1.254>80). En je moet het MAC adres clonen...

overigen had ik wel de hulp nodig met de set-up, met safari ging het niet, maar met firefox weer wel…

oh ja- probeer het ook eens zoner airport - maar gewoon direct met een ethernetkabel op de computer.

En als dat dan wel werkt moet je eigenlijk het MAC adres van je macintosh klonen naar 't airport BS. Nou kan ik niet ontdekken hoe je dat doet (ik heb ook zo'n ding).

Iedere ethernetaansluiting heeft een unieke identificatiecode en dat is het MAC adres, heeft dus op zich niks met je macintosh te maken.

Als ik me goed herinner kan je bij chello zelf een MAC adres opgeven, ik heb al jaren geen Chello meer. Via een website of de helpdesk. De MAC-adressen van je airport BS staan op de onderkant en hebben een vorm van 01:23:45:67:89:AB. Het is een hexidecimale code, dus bestaat 't uit cijfers 0-9 en letters A-F.

Vraag: Ik zit hier met een chelloverbinding. Modem aangesloten op een airport extreem. Alles is ingesteld en ik krijg de melding dat ik verbonden ben met het internet (groen bolletje) Maar.... geen internet. Helemaal niks. Bij pingen krijg ik ook geen reactie.

Nou heb iets gehoord over het “klonen van je MAC-adres”. Dat zou de oplossing zijn.
Maar ik heb geen idee hoe dat werkt/moet.

Graag hulp want ik begin steeds meer in teleurgesteld te raken in mijn zogenaamde plug’n play airport. :oops: :cry:

Als je Chello eerst gewerkt heeft met een andere router / direct aan computer, en je verandert je configuratie, door bijvoorbeeld een router te plaatsen (zoals Airport Extreme of Express), of door er een andere computer er aan te hangen, dan weet men bij Chello dat je een ander mac-adres hebt en werkt het niet meer.

Chello staat namelijk maar 1 mac adres toe.

Kortom: je moet de Helpdesk van Chello bellen om je mac adres te laten verversen. Dat kan je ook zelf doen op een bepaalde site van Chello, maar ik weet even niet meer welke :frowning:

Voor de rest alles op DHCP / automatisch zetten en het moet werken.

Dus het "klonen van je macadres" is niet de oplossing. (hoe je dat ook zou moeten doen) Goed, ik ga zo chello bellen.

Leuke avatar trouwens

Kan ook, maar dan moet je helemaal ingewikkeld doen. Je kan bij Chello gewoon aangeven dat ze het mac-adres moeten verversen en hopla!