Chello wel mail verzenden via ethernet niet via airport

Hoi, Heb er naar gezocht naar kan niks vinden dus vraag ik maar ff. Ik heb een nieuw kantoor en daar is een Chello verbinding aanwezig. Na heel wat gekloot en heen en weer gebel eindelijk meerdere computers aan internet hangen. Kan internetten, emailen etc. Alleen de powerbook, die draadloos is, wil meestal zijn mail niet verzenden. Als ik het een paar keer opnieuw probeer lukt het wel. Heb net ff zo'n telnet check uitgevoerd in de terminal en dan zegt ie ook dat ie de host niet kan vinden op de ethernet computer lukt dat wel.

Heb een linksys draadloze router (met gekloond mac adres) en die hangtt weer aan een assant├ę friendly net switch van waaruit de ethernetkabels naar de diverse werkplekken gaan.

Heb net even op een andere powerbook gekeken en daar doet de telnet het wel. Die powerbook en de G5 met de vaste verbinding lopen allebei nog op panther en de powerbook die het niet doet op tiger. Of is dat toevallig en doe ik iets anders fout?

Ik hoop dat iemand me kan helpen

gr Braz

HERSTEL nou doet ie het op de andere powerbook ook weer niet. AAARGH Hij deed het overigens net weer wel op tiger powerbook. Dut dat is het ook niet.

Kijk even naar de instellingen van je SMTP server voor de uitgaande mail. Om Spam tegen te gaan laten de meeste ISP het niet meer toe dat je via een SMTP server verstuurd die niet tot hun netwerk behoord. Maw als je een XS4ALL account hebt bijvoorbeeld kun je niet /moeilijk mail versturen via chello netwerk.

Kijk bij je eigen provider wat voor instellingen je SMTP server mogelijk heeft om dit op te lossen.