chinees lettertype

ik ben op zoek naar een lettertype - in chinees-schift ( zoals STKaiti ) maar dan wel onder bestandnaam FFIL of LWFN wie kan me helpen te vinden ?

[img:381ff3622b]http://home.tiscali.nl/macfreak/chinees.png[/img:381ff3622b]

(vertaling: ik snap er geen moer van)

STKaiti zit gewoon in de OS installer package. Weliswaar als truetype font maar dat is zo om te zetten naar postscript type 1.

[quote:e698ba1d0a="TonE"]STKaiti zit gewoon in de OS installer package. Weliswaar als truetype font maar dat is zo om te zetten naar postscript type 1.[/quote:e698ba1d0a]

Dat weet ik, dat het in de " Lettertypencatalogus " zit
maar zoals je zegd, als TTF
hoe moet ik deze dan omzetten naar Postscript ? FFIL of LWFN ?
want kan deze TTF niet gebruiken
heb al ‘" toon lettertype bestand "’ en ‘" voeg lettertype toe "’ gedaan, maar veranderd niet

en alle gratische fonts die ik van sites afhaal, zijn allemaal TTF
ook al staat er bij dat ze voor Mac zijn :cry:

Truetype fonts kunnen gewoon op de mac, mag geen enkel probleem zijn of het nou mac truetype of pc truetype fonts zijn. Nu is lettertype catalogus idd niet het beste fontbeheer programma hoewel, nogmaals, het zou gewoon moeten werken. Probeer het anders is met Linotype Fontexplorer, (gratis) http://www.macupdate.com/info.php/id/19514. Mocht je er dan nog niet uitkomen kan ik je TT fonts wel even naar postscript omzetten.

kan je mij eens uitleggen hoe dat juist in zen werking gaat die Linotype Fontexplorer !? dus ik installeer deze -- open installer maar deze lettertypes blijven TTF

als het niet heeft - kan je mij stap voor stap zeggen aub :wink:
want ik versta er niets van :frowning:

Font Explorer is geen programma om Truetype naar een ander font formaat om te zetten maar om je fonts te beheren, te activeren of de-activeren dus. Ik gebruik zelf FontAgent hiervoor. Ik heb je dit aangeraden vanwege de goede reacties hier op het forum op dit programma en omdat het gratis is. Lees gewoon de gebruiksaanwijzing en ik ben er van overtuigd dat het je gaat lukken. :wink:

bedankt voor je hulp :wink:

Kan ook in word toch?