Cinema Display aan G4?

Ben aan het nadenken over een nieuwe computer. Wil het liefst een G5 dual (welke weet ik nog niet) met een een Cinema Display van 23". Heb nu een G4 400 Mhz met een Studio Display 17".

Over het scherm ben ik eigenlijk ontevredener dan over de G4 zelf; wat ik doe draait er prima op. En het Intel-nieuws werpt de vraag op of het nu slim is om in een G5 te investeren waar ik toch zeker vijf jaar mee wil doen.

Dus daarom mijn vraag: is het mogelijk/verstandig om zo’n nieuwe Cinema Display 23" aan te sluiten op mijn G4? Onderstaand de kaartgegevens.

ATY,Rage128Pro:

Type: display
Bus: AGP
Beeldschermtype: CRT
Sleuf: SLOT-A
VRAM (totaal): 16 MB
Fabrikant: ATI (0x1002)
Apparaatcode: 0x5046
Revisiecode: 0x0000
ROM-revisie: 113-72701-125

nee. 16 Mb is veel te weinig voor dit scherm. Dat wordt één en al ergernis.

En je hebt natuurlijk een DVI poort nodig of een converter.

Apple geeft als minimum een Radeon 7500, deze heeft 64 Mb...

Helaas heb je een DVI aansluiting nodig voor een nieuw Cinema Display. Heb je een ADC connector zitten (om vorige generaties Cinema Display digitaal aan te sturen) of enkel een VGA uitgang. In beide gevallen heb je omvormers om het signaal om te zetten naar DVI maar dat is zeer duur. Een upgrade van je videokaart is dan nog zelfs goedkoper. Een ATI Radeon 9000 of 9200 met DVI aansluiting is mogelijk (zowel PCI als AGP variant beschikbaar) :)

Sjammer! Ga ik toch maar weer over een G5 piekeren ... (Heeft natuurlijk ook z'n leuke kanten!)

Over een G5 moet je niet piekeren, zijn prachtige machines. En er staan momenteel hier en daar wat Dual 1.8 modellen voor weinig geld te koop... En zeker als je 400 mhz gewend bent is dat al geweldig.

Er staat op 2e hands mac nu een Radeon 9600 uit een G5 te koop voor 50 eurotjes, die is redelijk eenvoudig te modden naar een G4, zie: http://www.techseekers.net/modules.php?name=Reviews&rop=showcontent&id=71 Heb je nog Quartz Extreme 2D ondersteuning ook.

Ik heb de 20" cinema display op m'n PowerMac G4 450Mhz (DP) aan gesloten. Met de Rage 128Pro werkt het niet (gewoon geen beeld) Ik heb hem aangesloten op een ATI radeon 9000pro 128MB (in je AGP slot) met een verloopkabel van Dr. Bott (ADC DVI extractorII) en het werkt perfect. En die cinema displays zijn echt geweldig (23" lijkt me helemaal super)

MAAR een G5 lijkt mij toch ook geen slechte investering (ondanks het Intel verhaal).

De waarheid die ik hier boven nog niet gelezen!!! Een ATI 7000 64 mb agp of pci kan al een 23 inch scherm aan sturen... (Pc flash versie) of een ati 9200 kan het ook al want de mac mini met zijn 32 mb kan het namelijk ook al!

LEES eens goed “Tone”
het gaat hier om een mac met een 2x agp poort ,een ATI 9600 pro in een 2x agp poort werkt echt niet met geen enkele mod DIE DAAR VOOR BESTAAT!

tja als je mac nog goed werkt doe alleen een video upgrade , als je onzeker bent over een g5 kopen kun je ook alleen een cpu upgrade doen zijn vrij goed koop. en kun je er zeker een paar jaar tegen aan.

Tja als je aan een G5 denkt waar om denkje niet aan een imac G5 20 inch dan sla je 2 vliegen in 1 klap! Een groot scherm en een G5 in 1 :wink:

Oeps, 2 x AGP, ja je hebt gelijk...