Cinema Display aansluiten op DVD-centre. Kan dat?

Ik wil een nieuwe tv kopen. Eerst dacht ik aan een breedbeeld, of een plasma, maar ik vind een Apple Cinema Display als tv ook wel vet! Maarja, dan rest mij de technische vraag:

Kan ik een ACDisplay op een DVD-speler aansluiten die enkel cinch-uitgangen heeft (tulpjes dus) ?

Je moet dus van een analoog signaal naar digitaal (cinch - DVI), maar zijn er contra stekkertjes voor ofzo? En nee, ik wil 'm niet op mn laptop aansluiten want dan heb ik wel beeld, maar slechts 2-ch stereo geluid, en mn surround set zou er dan Dolby ProLogic van maken maar das nooit zo mooi als DTS ofzo. Dus ik wil de films in mn DVD speler af kunnen spelen…

Iemand een ingenieus idee? :slight_smile:

Er bestaat voor eeen Cinema Display met ADC aansluiting een hulpstuk naar DVI (dit is inclusief voeding) en die DVI aan sluiting zou je op een HomeCinema set kunnen aansluiten MITS die een DVI aansluiting heeft. Ik weet niet of er dan weer een omvorm setje te krijgen is van DVI naar CVBS. CVBS (compisite video) dat zal wel je tulp aansluitingen zijn. Dus als ik jou was zou ik omkijken naar een HomeCinema set (er zijn al sets met DVD R/RW en HD die een DVI aansluiting hebben) en dan dus de omvorm set van ADC naar DVI .

Al met al pffff… :expressionless:

hey

dat hulpstuk heet dvi-ator en is van dr Bott.
de betere apple winkel heeft ze op voorraad

suc6