Cinema Display op een PC?

Hey hallo,

even een vraagje.
een vriend van mij wil een Cinema Display kopen maar werkt op een PC.
Nu zijn er standaard bij de meeste TFT schermen knopjes aanwezig die de instellingen aanpassen (contrast, kleur enz)
Op een cinema display zit alleen brightness.
Kan een cinema display goed werken op een normale PC aangezien OSX softwarematig de instellingen doet.
Instellingen goed aanpassen enz.
Iemand met ervaring of dit goed werkt?

Alvast bedankt

Het zou in principe moeten kunnen. Er staat op de doos (van een 20") wel zo'n mooi "W" for windows logotje. Maar de eerste pc videokaart die de resoluties van het scherm ondersteund moet ik nog tegenkomen.

een Geforce 6800 werkt toch?

Volgens mij kan elke moderne videokaart, en zeker die met DVI, de native resolutie van een 20" Cinema Display wel ondersteunen. Bij veel videokaart drivers voor Windows zit volgens mij ook wel een uitbreiding van de display preferences waarmee wat beeldinstellingen veranderd kunnen worden. Lijkt me niet zo'n probleem dus.

Ik heb hier op mijn werk een 20" Widescreen Dell (2005FPW), die heeft dezelfde resolutie als de 20" Apple, en die gebruik ik onder Mac OS X en Linux zonder problemen. Windows heb ik nog niet geprobeerd, maar als het onder Linux werkt werkt het onder Windows zeker.

Als ik hem via DVI aansluit op mijn PowerBook kan ik ook niet zo heel veel meer op de monitor zelf instellen dan de Brightness en wat kleurverhoudingen. Een contrastinstelling zit er wel op, maar die is uitgeschakeld als je via DVI werkt. Volgens mij zijn al dit soort monitoren gewoon direct vanuit de fabriek goed afgesteld en hoef je er ook verder weinig meer aan te doen.

[quote:67d8709046="Bas_G5"]Het zou in principe moeten kunnen. Er staat op de doos (van een 20") wel zo'n mooi "W" for windows logotje. Maar de eerste pc videokaart die de resoluties van het scherm ondersteund moet ik nog tegenkomen.[/quote:67d8709046] De ondersteunde resolutie hangt alleen af van de videokaart voorzover het niet teveel is, niet van de verhouding, en 1600X1050 is echt niet teveel voor een gemiddelde pc videokaart. Vergeet niet dat macs dezelfde videokaartchips gebruiken als pc's, maar dan 2 jaar ouder zeg maar :( Bas, je hebt blijkbaar al heel lang geen PC meer van dichtbij gezien, waarmee gefeliciteerd overigens. Voor de videokaartdrivers van zowel Ati als NVidia zijn kleurregelaars beschikbaar, daarmee kun je softwarematig de kleurinstelling van je scherm in ieder geval bijstellen. Let er wel op dat voor een Apple scherm een DVI aansluiting op je videokaart nodig is, VGA voldoet niet (en dat is maar goed ook).

Vergeet niet dat de Dell Displays erg goed zijn en een stuk goedkoper........... Ja, je hoort het goed. Ik heb wel de Dell logo met een stukkie plakband afgedekt.

http://accessories.us.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=us&l=en&s=dhs&cs=19&sku=320-4221&link_number=

Meer zelfs... Dell en Apple gebruiken identiek dezelfde lcdpanelen. Ik dacht van LG als ik me niet vergis.

groeten,
iSander

Helemaal mee eens, meneer Guggenheimer!

Ik heb ook nog zo’n witte Apple sticker op de voet van mijn Dell monitor op mijn werk geplakt.
:wink:

Hij ziet er nog steeds, wat de behuizing betreft, bij lange na niet zo mooi uit als de Apple Cinema Display. Als die display op de toonbank, in een grafisch ontwerp bureau of architectenkantoor, of in een design-interieur thuis zou komen te staan, dan zou ik meteen kiezen voor de Apple Cinema Display. Maar in alle andere gevallen is de Dell zeker het overwegen waard.

In tegenstelling tot de Apple is hij wel in hoogte te verstellen, negentig graden te kantelen (met Windows ondersteuning), en er zijn videobronnen op aan te sluiten, en Picture-In-Picture te bekijken met je computerbeeld.

[quote:3bb1ef3ea4="iSander"]Meer zelfs... Dell en Apple gebruiken identiek dezelfde lcdpanelen. Ik dacht van LG als ik me niet vergis.

groeten,
iSander[/quote:3bb1ef3ea4]
Zowel de Dell 20" Als de Apple 20" maken gebruik van een Philips.LG paneel.

De dell 20" is trouwens nou in de aanbieding voor € 579,23 inc btw:

http://accessories.euro.dell.com…dhs1

is het niet zo dat die knopjes alleen nodig zijn als je een vga beeldscherm hebt om het signaal aan te passen? want met de dvi van de cinemas gaat alles digitaal en dus altijd beter.

lelijker zeker, maar meer voor je geld!

[quote:ea1f4f3e37="Meneer Guggenheimer"]lelijker zeker, maar meer voor je geld![/quote:ea1f4f3e37] eigenlijk minder geld voor hetzelfde

[quote:e293e5ff30="rburgt"][quote:e293e5ff30="Meneer Guggenheimer"]lelijker zeker, maar meer voor je geld![/quote:e293e5ff30] eigenlijk minder geld voor hetzelfde[/quote:e293e5ff30]

Volgens mij is hij ook niet hetzelfde. Ja het scherm is hetzelfde, een LG.Philps maar de techniek erachter en de backlight is ook anders.

Je hebt volgens mij niet hetzelfde, maar ik ben niet voor 100% zeker.

En wat betreft het aansluiten op een windows PC? Lijkt mij geen probleem, er is zelfs al een video kaart voor de 30" versie welke 2 DVI poorten nodig heeft. Klik

Tja dan geef je zoveel geld uit denk je dan echt dat een paar euro meer uit maakt? het oog wil ook wat plus bij de apple krijg je wel fire wire en usb aan slutingen aan de achterkant van je scherm en levering is gratis en dat is het volgens mij bij dell niet!

Geen knoppen relax software controles van ati of asus doen wonderen . Het is alleen soms wel effe vogelen welke resolutie je moet draaien in games want dat breedbeeld is niet elk spel voor geschikt!
je gaat soms stukjes missen

ik had een 20 ’ aan mijn pc hangen met een ati readon 9700 pro en werkte perfect een vrien van mij heeft hem aan zijn 9500 gehangen en werkte ook goed!

dus moet het geen probleem zijn

wordt die resolutie ook door os 9.2 ondersteund? (1600x1050)

inmiddels naar de mac winkel geweest en een cinema display gehaald. werkt inderdaad perfect! bedankt!

simpel antwoord.

Ja het werkt

Instellingen van kleur enz… regel je met de videokaart.
Wel heb je een dvi aansluiting nodig, maar dat spreekt voor zich.