cinema display op ibook

hoi,

ik ben al een tijdje op zoek of het kan maar ik vindt het niet, dus kom ik ier maar even raad vragen.

ik heb een iBook g4 800mhz, maar omdat die maar 12" is heb ik er screen spanning doctor op laten draaien zodat ik nu mijn bureaublad kan uitbreiden naar een ander scherm. Dit werkt behoorlijk, een grote resolutie op een ander scherm kan hij alleen maar aan in clamshell mode, maar ik moet zeggen dat dit dan perfect werkt.

Nu zou ik graag een cinema display kopen (wel nog eentje met adc want heb als student het geld niet voor een nieuwe) om op mn iBook te werken in clamshell mode, maar ik heb nog geen oplossing gevonden qua tussenkabels/adapters om van mijn mini vga out naar adc te gaan.

mijn vraag -----> KAN DIT?

Dat is mogelijk met deze kabel :)

[img:3fd701c5d6]http://mac-pro.com/Merchant2/graphics/00000001/adc-dvi.jpg[/img:3fd701c5d6]
De Dr. Bott ADC naar VGA kabel
De vraag is echter of je dat wel wilt, trekt de iBook het nog een beetje, of worden het alleen maar ergernissen?
Zo’n hoge resolutie uitsturen kost nogal wat videopower van de iBook

Wordt het dan trager door?

de werkelijke teleurstelling is dat je de resolutie die je iBook max. haalt over dat enorme scherm zult gaan zien,.. en geloof me, dan zijn die iconen GROOT!

:frowning:

de maximum resolutie van de ibook ligt inderdaad op 1024x768 maar dat is enkel softwarematig beperkt! Hij kan die grote resolutie perfect aan, je kan je bureaublad perfect uitbreiden (dus geen mirroring)

hetzelfde geldt voor de iMac, je moet gewoon even een scriptje runnen, genaamd screen spanning doctor. Hier vind je hem:
http://www.rutemoeller.com/mp/ibook/ibook_e.html

hiermee kan je je ibook ook laten draaien terwijl hij dicht is, zodat hij maar één scherm moet aansturen, en dan kan hij de resolutie van 1600x1200 echt wel goed aan.

bedankt om me op de hoogte te brengen van het kabeltje! echt super!

PS bij die screen spanning doctor eerst even de teksten lezen op die site, want het is "at own risk"

maar bij mij doet ie het!

De iBook is echter wel ontworpen om ook een deel van zijn warmte kwijt te raken via het toetsenbord. Omdat de powerbook een aluminium behuizing heeft kan hij daardoor zijn warmte via de beheuizing verliezen. Dit is ook de reden dat Apple het standaard niet toe laat om je iBook gesloten te gebruiken en een powerbook wel. Ik zou dus goed opletten of het niet te warm wordt tussen je scherm een toetsenbord na langdurig gebruik, en zoas de website al beschreef: Use at own risk :wink:

Ik zou hem open blijven gebruiken als ik jou was.

dat weet ik, het grootste deel van de warmte geraakt hij volgens mij wel kwijt langs de achterkant, en die is volledig vrij als hij gesloten is.

Je moet je iBook ook niet volledig sluiten vooraleer hij in sluimerstand gaat, dus de warmte kan zeker nog weg, ik heb het eens getest met een gewoon beeldscherm en het lukt aardig. En als hij te warm wordt denk ik dat hij gewoon uitvalt (zo is het toch bij windoos-laptops).

Ik wist niet dat zoiets bestond als Screen Spanning Doctor. Mijn vader heeft een 20" iMac en nog een monitor over waar 'ie nicks mee doet, die zou 'ie dus als tweede scherm moeten kunnen gebruiken?

En wat is een Clamshell mode? Of betekent dat gewoon met een dichte laptop?

op al je vragen: ja :)