Cinema Display vs PremierPro

Ik weet dat er al veel topics zijn geweest over de Apple Cinema Display 23" vs de Dell 2405FPW. Maar ik heb nooit iemand iets horen vermelden over de Sony PremierPro 23"... Ik vind dit een prachtige monitor (veel mooier dan die van Dell en imho zelfs knapper dan de ACD, maar de ACD past wel stukken beter bij men PowerMac).

Heeft er iemand al ervaringen mee? Ik heb al enkele reviews gelezen en veel mensen zijn er zwaar van onder de indruk, maar hier en daar lees ik een paar ietwat negatieve (de meesten hebben het over huidskleur die soms niet helemaal goed weergegeven wordt bij DVD’s). In de meeste reviews die ik heb gelezen kwam hij bij prestaties ongeveer gelijk met de ACD en de FPW.

Ik zou doodgraag een van beide kopen (de Dell niet, kvind hem lelijk en sommigen vinden dat mss iets minder belangrijk, maar ik vind het wel heel belangrijk) maar ik weet nog niet dewelke. Is er een verschil tussen de Sony en de Apple? Of heeft die van Sony ook dezelfde onderdelen? Dat zou me eigenlijk heel hard verbazen, maar ik zou het wel graag weten.

Bedankt op voorhand.

Altijd handig om even een plaatje te zien van het onderwerp:

[img:069c6d1e3c]http://www.dns-tech.com/images/LCD/Sony%2023%20LCD%20PremierPro%20SDM-P234P%20Black_lg.JPG[/img:069c6d1e3c]

[img:069c6d1e3c]http://images-jp.amazon.com/images/P/B0002J4B90.09.LZZZZZZZ.jpg[/img:069c6d1e3c]
Qua looks snap ik niet hoe je de Sony kunt overwegen! De Apple 23" is zoveel mooier!!!
Qua prestaties weet ik er niks van, en ben ik ook wel benieuwd…

De ACD is idd veeeeeeeel mooier als de Sony (en dat zeg ik niet omdat het een Apple product is). Helemaal top natuurlijk omdat je een G5 hebt.

Op dat plaatje lijkt hij ook niet al te knap, maar de video die ik ervan heb gezien was gewoon zalig. De knoppen zijn heel mooi ingewerkt en geven een mooie schijn als je erop drukt, het Sony logo'tje licht op... Daarmee bedoel ik niet dat de ACD niet knap is, die is gewoon adembenemend, maar ik heb wel iets voor Sony :D Daarom heb ik ook al 2 VAIO's gehad zeker?

Ik heb al aardig wat Sony schermen in het echt gezien... maar qua beeld ( kleur, scherpte... ) leggen ze het echt af tegen de Cinema Display.

Ik vind Sony geweldig in de audio-wereld, maar ook alleen in de audio-wereld.

Ik heb hier thuis een nieuwe Sony 19 inch TFT met X-Black technology, maar ik vond het scherm van mijn vorige computer, een iMac G5, een stuk helderder.

Ik vind die Sony ook wel mooi, maar volgens mij is-ie veel duurder (>2000 Euro)

Ik heb 30% op die Sony, dus de prijs komt ongeveer overeen op die Apple zonder BTW.