Cinematize bestand te groot?

Ik wil een compilatie maken van fragmenen van verschillende DVD's (bv een aflevering van The Simpsons en Absolutely Fabulous en een videoclip op 1 DVD). Met het programma Cinematize is het me gelukt om een videoclip van een kleine 4,5 minuut zonder kwaliteitsverlies te converteren naar een MPEG-2 bestand. Als ik naar de grootte van het bestand kijk kom ik echter uit op bijna 300 Mb! Op deze manier blijft er natuurlijk weinig ruimte over om veel op de dvd te zetten.. Kan dit ook anders??

Cinematize maakt .mov, geschikt voor iMovie en FCP Compressor of iDVD maakt het later allemaal weer passend.

Je kunt veel sneller werken met MTR.
Sleep je assets in DVDSP en burn. Klaar!

[quote:4391f56ad6="Hans de Bijl"]Cinematize maakt .mov, geschikt voor iMovie en FCP Compressor of iDVD maakt het later allemaal weer passend.

Sleep je assets in DVDSP en burn. Klaar![/quote:4391f56ad6]

iDVD, FCP en DVDSP heb ik helaas niet…
Wat is MTR???

MTR (MacTheRipper)

Links op mijn site en nog veel meer over video.

www.hansdebijl.tk

Ik heb nu de selecties van de verschillende dvd's op mijn HD staan als aparte VIDEO_TS mapjes (dit omdat werken met VIDEO_TS mapjes het snelst werkt en je nagenoeg geen kwaliteitsverlies oploopt). Die heb ik vervolgens naar Toast 6 gesleept en als DVD-Video gebrand omdat ik toch wel heel graag iets van een menuutje op de DVD wil hebben. Voor het branden eerst nog even als Disc Image opgeslagen om te kijken of het werkt. Het lijkt te werken maar ondanks dat ik in DVD2oneX wel voor de optionele ondertitels heb gekozen lijken die nu te zijn verdwenen (wanneer ik het VIDEO_TS mapje eest met DVD Player bekijk staan de ondertitels er wél op).. Is er ook een mogelijkheid om via Toast toch de ondertitels tevoorschijn te toveren?? En zou deze methode wel via iDVD werken, want dan ga ik morgen even naar de Apple Store om een iLife pakket te kopen.. Ik wil dus heel graag een (desnoods simpel) menu op mijn DVD. Sizzle kan ik niet gebruiken omdat dat programma steeds crasht als ik probeer te saven..

[quote:5e8dcad1c7="Hans de Bijl"]Cinematize maakt .mov, geschikt voor iMovie en FCP Compressor of iDVD maakt het later allemaal weer passend.

Sleep je assets in DVDSP en burn. Klaar![/quote:5e8dcad1c7]

MacTheRipper maakt toch gewoon een VIDEO_TS map aan? Die kun je toch niet in DVDSP gebruiken??

Demux je vob-bestanden naar m2v en ac3 met BBDemux ac3 naar aiff met mAC3dec m2v naar mov met QT of alles met Protocol 7 software (alles gratis, behalve QT Pro)

Je kunt ook rechtstreeks van DVD naar demux-te bestanden met OSeX

Heb je DVDSP2 dan ben je het snelst. Deze app kan rechtsreeks werken met mv2 en ac3

Snap je het een beetje?

Hans

[quote:63d01b6056="Hans de Bijl"]Demux je vob-bestanden naar m2v en ac3 met BBDemux ac3 naar aiff met mAC3dec m2v naar mov met QT of alles met Protocol 7 software (alles gratis, behalve QT Pro)

Je kunt ook rechtstreeks van DVD naar demux-te bestanden met OSeX

Heb je DVDSP2 dan ben je het snelst. Deze app kan rechtsreeks werken met mv2 en ac3

Hans[/quote:63d01b6056]

Ik heb nu OSeX gebruikt in combinatie met DVDSP2 en het lijkt alemaal te lukken! Maar hoe importeer in nou ondertitels? OSeX geeft de extensie .SPC aan de ondertitels en dat pakt DVDSP2 weer niet… Ook TitleLab herkent deze extensie niet… (sorry ben een beetje een leek)

Je bent in mijn ogen helemaal geen leek. Alles gaat zover goed en je zoekt alles zelf uit. Daar wordt je het wijst van.

Ik ken het probleem. Titlelab is een goed programma. Gebruik alleen subtitels van het internet.

Zoek maar een met google op ‘subtitels’ of ‘ondertitels’ en ga op zoek naar je film.
op:
http://forums.3ivx.com/cgi-bin/ikonboard/ikonboard.cgi
vindt je wat je moet doen.

Succes