Cisco epc 3925 vs airport express (geen verbinding)

Ik ben deze week overgestapt naar Ziggo en heb daar een router (Cisco epc3925) bij gehad. Nou heb ik ook een airport express welke ik gebruik om de muziek van mij iMac af te spelen over mijn stereo. Dit werkte voorheen met de router van Tele2 wel, maar nu blijft ie oranje knipperen en ziet mijn iMac hem (natuurlijk) ook niet. Ik kan dus ook niets configureren in de AE. Heeft iemand een idee waarmee ik eea weer aan de praat krijg?
Ik heb de router al een keer uitgezet en de AE aangesloten, maar het werkt niet. Iemand?????

Ik heb afgelopen week een soortgelijk probleem aan de hand gehad, nadat ons 'oude' ziggo modem was overleden en we ook deze cisco kregen als vervanging.

Je airport moet je instellen als bridge mode zodat deze onderdeel kan worden van je ziggo modem.

Je ziggo modem kun je benaderen via: http://192.168.178.1

gebruikersnaam: ziggo
wachtwoord: draadloos

Daarin kun je de naam en het wachtwoord veranderen. (ALTIJD DOEN!!!)

Je airport laat je vervolgens aanmelden op je ziggo modem.

Mocht het niet lukken dan kun je ziggo vragen (bellen met 1200) om de routerfunctionaliteit van de Cisco uit te laten schakelen. Zij kunnen je router/modem dan op afstand zo instellen dat je weer een 'modem' krijgt waarbij je een aparte router (je express) moet gebruiken.

Succes!

Polansky, bedankt voor je snelle reactie. Heb een vraagje. Ik kan mijn AE nu niet benaderen, dus kan volgens mij die bridge mode niet aangeven. Heb je een tip?

Je moet de AE eerst resetten, daarna kun je hem gewoon via het Airportconfiguratieprogramma instellen.

AE gereset. Hij werd na de rest meteen groen. THANKS!!!!
Muziek afspelen lukte ook, maar hapert (had ik vorige keer ook). Moet even een kanaal zoeken wat bijna niet gebruikt wordt...
Kon hem ook vinden via airport, maar kan nu het kanaal niet meer wijzigen. Via de help (vraagteken) gezocht, op internet gezocht, maar kom in de configuratie niet tegen waar ik het kan wijzigen. Hij staat nu standaard op 1 (automatisch).
Weet je toevallig waar dit zit?

Heb trouwens de 802.11n

Inloggen op je Ziggo router en daar QOS service inschakelen

Zit onder 'geavanceerde instellingen' -> Wireless -> laatste tablad QOS

Wmm support enabled

Dat zou enigszins kunnen helpen (misschien)

Helaas die stond al enabled. Voor zover ik me kan herinneren van de vorige keer, moet ik het kanaal in de airport aan kunnen passen. Maar dat zegt jou niets?

In de Express kun je het kanaal niet wijzigen. Dat zul je in je Ziggo router moeten doen.

Gevonden. Thx!!!

[quote=Perburg url=http://www.onemorething.nl/community/topic/cisco-epc-3925-vs-airport-express-geen-verbinding#post-2343408 time=1325008825]Gevonden. Thx!!![/quote]
Waar ?
Mijn AE kan ook geen verbinding krijgen, dat deed hij met m'n andere router wel.
Probleem opgelost, harde reset uitgevoerd en AE opnieuw ingesteld.