Citrix client vraag.

Als ik op kantoor rechtstreeks een verbinding maak tussen mij Mac (OS X 4.nog wat) en de ASP omgeving dan moet ik altijd handmatig d.m.v. een vinkje de lokale Mac "uitschakelen". Ik dacht nog, ik kijk even bij instellingen maar die zijn er niet.

Ik kan natuurlijk mijn Dock permanent ergens anders zetten maar dat is niet de sport.

Wat er dus gebeurt is dat als ik met mijn muis helemaal naar boven ga, dat de Apple taakbalk weer tevoorschijn komt en ik werk in een Win 2000 omgeving (eh, virtueel dan).

Ik hoop dat het een beetje begrijpelijk is, anders maak ik even een kort fimpje met uitleg.

in VPC?

dan alt-enter.

Bedoel je dan het vinkje voor toegang tot je lokale drives uitschakelen? In dat geval is het niet eens nodig om dat uit te zetten. Als je de ICA client geinstalleerd hebt vind je in je 'Citrix ICA Client' submap van de Applications map ook een 'Citrix ICA Client Editor'. Daar kan je alle instellingen aanpassen.

Ik kan me ook zomaar voorstellen dat je van buitenaf een ander adres moet invullen om te connecten dan wanneer je op kantoor bent.

Ik zal morgen even een filmpje maken zodat het denk ik iets duidelijker wordt.

Da's goed. Gebruik je overigens wel de laatste versie ICA Client (7.00.406)?

Nou, heb het geprobeert te filmen maar dat zag je niet echt goed,

Als ik inlog op mijn Mac met ica client (laatste versie ook) dan moet ik altijd handmatig de optie “Show the Dock and Menubar automaticilly” uitrvinken. Er is dus nergens een optie om dat standaard uit te zetten.

Iemand een idee?