Ik heb mijn Macbook Air aangesloten op een 2e beeldscherm, wat perfect werkt. Dat 2e beeldscherm is dan een uitbreiding van mijn bureaublad.
Nu werk ik d.m.v. citrix vitrueel op een Windowsserver. Dat virtuele gedeelte ondersteund ook meerdere beeldschermen.
Echter ik kan de App Citrix Receiver enkel fullscreen draaien op 1 beeldscherm, terwijl ik dat ook op 2 beeldschermen wil hebben. Zodat ik in Citrix een bureaublad op mijn MBA heb en eentje op mijn extra beeldscherm.
OS X ziet net als Windows dat scherm als 2e losse scherm, kortom, OS X en Windows zien 2 schermen. De genoemde Matrox oplossing heeft dat niet. Je sluit er een x aantal schermen op aan en wat hij doet is deze presenteren als 1 heel erg breed (of hoog) beeldscherm aan Windows/OS X. Daardoor wordt bij het fullscreen gaan met de Matrox-oplossing alles over alle schermen gegooid. Als je deze niet gebruikt en het OS dus 2 losse schermen ziet zal het eerder fullscreen op 1 scherm zetten en de andere dan leeg laten. Er zal dan ook iets in de Citrix client moeten worden gezet waardoor hij meerdere schermen ondersteund en op deze wijze ook fullscreen over meerdere schermen kan gaan. Dan kom je in een discutabel gebied terecht want de ene groep zit deze functionaliteit graag terwijl een andere groep hier niets van moet weten. Deze groep wil graag het 2e scherm voor iets anders gebruiken, dingen die buiten de Citrix omgeving lopen.
Aangezien dit meer iets is wat de Citrix software moet ondersteunen lijkt mij het ook beter om je vraag op het Citrix forum te stellen. De kans dat je daar antwoord krijgt is veel groter dan hier.