Citrix op Mac connectie

Goedemorgen,

Vroeg me af of hier mensen meelezen die verstand hebben van Citrix op Mac?

Situatie is dit:
Ik werk op freelance basis voor een bedrijf dat recent overschakelde op Citrix.
De afspraak was dat ik CS3 en andere grafische apps lokaal ga blijven draaien maar dat ik met Outlook en andere office dingen via Citrix ga werken.
Na veel gezoek en heb ik dit nu +/- werkend gekregen op 3 Macs hier (andere computers zijn pc’s).
via de Citrix Online plugin (v11) met Firefox op G5’s met 10.4.11 en een MBP met 10.5.7.

Dit werkt redelijk maar… er is een probleem met de connectie met de Citrix presentation server.
Iedere twee minuten springt Outlook (onder Citrix) op de voorgrond en komt de melding dat de connectie onderbroken is. In Firefox staat dat de sessie verlopen is maar Outlook werkt gewoon verder.

De IT-verantwoordelijke is geen Mac-kenner (understatement) en vindt geen oplossing (of heeft geen zin om te zoeken) dus probeer ik het zelf uit te zoeken. Komt dit bekend voor of kent iemand een oplossing hiervoor? Zijn er soms Mac specifieke Citrix fora?

Edit: typo

Kan de de ICA client niet gebruiken ipv de browser plugin?

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/15641

Dank voor je reactie. Ik gebruikte de ICA Client (met Safari) daarvoor maar dat gaf dezelfde connectie problemen.

ik maak ook verbinding via een Citrix Client. Ik doe dat onder Snow Leopard en Safari 4 en het werkt uitstekend Ik heb echter niet de laatste client constateerde ik zojuist. Ik werk nog met versie 10.00.603. En volgens de Citrix-site is dit de laatste versie : Citrix Online Plug-in for Mac - Version 11.0 NEW! Release Date: 8/12/2009

Die laatste plugin heb ik indd. Bizarre is dat het voor de vakantie wel goed werkte. Het connectieprobleem doet zich trouwens alleen voor bij Outlook, bij Word en Excell niet. Heeft misschien iets te maken met de Exchange mailserver?

Is er misschien aan één van de kanten van de verbinding gesleutel aan de infrastructuur/netwerkcomponenten/firewall.. Ik kan me herinneren dat wij 'r ook 's mee hebben zitten klooien en volgens mij had 't toen te maken met het op de juiste manier routeren van bepaalde protocollen o.i.d. Ik moet denken aan 't ICA-protocol.

Echt een duidelijk verhaal kan ik 'r niet meer bij bedenken, maar wellicht dat bovenstaande je mss op een (denk)spoor zet.

Dat is wel iets om eens te bekijken, er is inderdaad recent aan de serverzijde een en ander gewijzigd geloof ik. De DNS servers gingen ze in ieder geval aanpassen.

Probleem is dat alles aan de server/terminals zijde goed werkt dus de motivatie om daaraan te sleutelen in functie van de Macs zal eerder klein zijn. :?

Werken de PC's aan jouw kant dan wel goed?? Maken die wel goed connectie met de Presentation Server.???

Indd, geen connectie problemen aan de PC kant (geen vloekende collega's althans :wink: ).

Ik maak trouwens gebruik van de browser-plugin i.p.v. de ICA Client! Als de Windows-PC's het wel doen en de Macs niet dan zoek ik eerder denken aan instellingen van de client(software) Ik denk hierbij het eerste aan de instellingen onder Programma's ---> Citrix ICA Client Editor.

Tot de installatie van SL kon in met Citrix versie 10.00.603 inloggen op het netwerk van mijn werk. Na de installatie krijg ik een foutmelding: Network Connect cannot establish a secure session. Heeft het met SL te maken?

Een collega van mij had hetzelfde probleem onder SL. Ga naar je Programs map rechtermuis knop Toon Info op Safari en vink 32 bit aan dan zou het weer moeten werken.

Suc6

Je suggestie heb ik net geprobeerd: vinkje gezet, safari afgesloten en weer gestart. Helaas probleem niet verholpen.

Balen, het was te proberen. Mocht ik weer wat tegenkomen dan laat ik het even weten.