@Ziegler;
We zijn inmiddels al wel zo’n twee jaar verder, maar ik moet bekennen dat ik het niet zo vreselijk veel heb gespeeld. Mijn vrouw heeft het nog een tijdje geprobeerd maar haar MBP trok het niet en het was eigenlijk onspeelbaar langzaam. Tegen wording speelt ze wel Civ 6 op haar iPad. Geen idee in hoeverre dat vergelijkbaar is met de standaard versie. Ik ben eigenlijk sinds kort weer wat aan het gamen. Divinity: Original sin 2. Maar ik denk dat ik toch maar een game-pc ga aanschaffen. Hoe lekker ik m’n eigen MBP ook vind om op te werken, hij schiet toch wat te kort als het op gaming aankomt.
@Shmoo
Imo, als je te oud bent om te spelen, dan bent je te oud om te leven 
Spelen is een essentieel onderdeel van ons zijn. In 1938 schreef Huizinga al:
Toen wij menschen niet zoo verstandig bleken als een blijder eeuw in haar vereering van de Rede ons gewaand had, heeft men als benaming van onze soort naast homo sapiens die van homo faber, de menschmaker, gesteld. De term was minder treffend dan de eerste, want faber is ook menig dier. Wat van maken geldt, geldt ook van spelen: tal van dieren spelen. Toch schijnt mij homo ludens, de spelende mensch, een even essentieele functie aan te duiden als het maken, en naast homo faber een plaats te verdienen.
Homo Ludens Proeve eener bepaling van het spel-element der cultuur (Huizinga, 1938)
Game on!
S.