Classic afsluiten

Soms heb ik nog voor een paar programma's Classic nodig hoe kan ik classic afsluiten zonder de forceer knop tegebruiken.

voorkeuren/classic/ tab starten/stoppen/ stoppen (10.3)

Pete

Je kan ook in hetzelfde tabblad de optie "Toon Classic- status in menubalk" aanvinken. Dan krijg je bovenaan een menu waar je classic kan starten, stoppen en zelfs het classic Apple-menu te zien krijgen (waarin je ook naar oude gewoonte alles wat je wil kan toevoegen/verwijderen)

Bedankt vhbart,

Dit had ik over het hoofd gezien, een goede tip.
Alleen ik kan het nu nog niet stoppen kan klikken wat ik wil het werkt niet!!!

Wat doe ik verkeerd?

Hoe kan je niet stoppen? Via het Classic-menu, of rechtstreeks in de systeemvoorkeuren ook niet? Misschien cliché, maar permissies eens herstellen & Pram resetten?

Je kan ook het progje [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/13748]classic dockling[/url] gebruiken. Het komt in je dock te staan en door er Crtl click op te doen kun je Boot classic kiezen of Shut down Classic. Bekijk het anders eventjes

[quote:0acbeaea63="vhbart"]Hoe kan je niet stoppen? Via het Classic-menu, of rechtstreeks in de systeemvoorkeuren ook niet? Misschien cliché, maar permissies eens herstellen & Pram resetten?[/quote:0acbeaea63]

Ik heb inmiddels de Classic in de balk staan opstarten wil wel maar stoppen niet.

(sorry voor de late bericht, was er even een week tussen uit)

Waarom zou je classic willen stoppen.... geheugen neemt het niet echt in... dat geld overigens wel voor classic-progs....

OSX is sowieso beter met zijn geheugen… progs die niet meer nodig zijn, nemen heel weinig geheugen in, dit in tegenstelling tot OS9…

Als je dan toch zo om geheugen verlegen zit, dan moet je de Finder in OSX eens uizetten… dat is een slurper qua geheugen (zie ook ww.macosxhints.com)