Classic laadprobleem

Ik gebruik soms Classic voor bijv. spelletjes, maar als ik het laad, dan stopt Classic er soms ineens mee.. dan blijft het balkje stil sta, als ik dan even switch tussen classic en een ander programma gaat Classic weer verder met laden. Is dit een bekend probleem? Zo ja, hoe is het op te lossen!?!

Kan je nog geheugen bijprikken? Want TrueBlueEnvironment* heeft geheugen nodig om Classic aan de praat te brengen.

• Is een achtergrondprogramma.

bij mij start classic helemaal niet meer op

ik schakel dan via de opstartschijf terug naar 9

weet ook geen oplossing
:cry:

RAM zal niet het probleem zijn.. ik heb een imac G4 700 MHZ met 384 MB RAM.. het lijkt me sterk dat dat het probleem kan zijn!

~/Bibliotheek/Preferences/ByHost/com.apple.Classic.000a27af952e.plist ~/ßibliotheek/Caches/com.apple.LaunchServices.UserCache.csstore Allebei weggooien.

heb hetzelfde als [b:94cbe653a0]stoef[/b:94cbe653a0]...

maar kan dat 2e bestand nergens vinden, michelvb

[color=darkblue:94cbe653a0]~/ßibliotheek/Caches/com.apple.LaunchServices.UserCache.csstore[/color:94cbe653a0]

idee?

Start eens op in OS 9 en schakel de extensies uit, je hebt ze meestal niet nodig als je OS 9 als Classic draait onder OS X. Je kunt ook in Systeemvoorkeuren OS 9 opstarten zonder extensies.

nee, werkt ook niet....het werkt alleen als ik het systeem OSX/OS9 opnieuw installeer. Als Classic opstart en je drukt dan op Cancel, doet ie t gewoon nooit meer....... :roll: .....heb er vrede mee ik gebruik classic niet meer, maar reboot in OS9, werkt gewoon beter.

Mocht je van plan zijn opnieuw te installeren lees dan eens de installatiepagina op de onderstaande link.

ja, zo doe ik het ook al.....wel met 10.1.5 maar verder hetzelfde.... veschillende partities, kleine OS9 part./grote OSX part. etc. werkt perfect via ALT toets........dus Classic gebruik ik niet meer......

[quote:95fb9095a3="stoef"]bij mij start classic helemaal niet meer op

ik schakel dan via de opstartschijf terug naar 9

weet ook geen oplossing
:cry:[/quote:95fb9095a3]

is dit misschien een oplossing, ik heb hetzelfde probleem gehad…

Dit is de concrete oplossing die gegeven wordt

1. Click the desktop, or any item in the Dock.
  2. If the “Classic Environment starting up” window remains, click it once. Classic will finish starting up.
    If Classic does not finish starting up, click Stop, then click “Stop Classic.” In this case, you need to follow the steps in the next section.

II. Delete the Servers folder and create new startup items

1. Locate the Mac OS 9 (Classic) “System Folder”, which should not be confused with the Mac OS X folder named only “System”.
  2. Locate the Servers folder. Drag the Servers folder to the Trash.
  3. Start Classic again. Classic should start up as expected.
  4. Create server startup items, by following the steps in technical document 106729(van de Apple Knowledge Base)