Classic op mijn G5 hoe ??

Hoe krijg ik Classic op mijn G5 ik heb 2 systeem cd's bij gekregen maar lees nergens waar classic op staat

Ik geloof dat bij OS 10.1 Classic meegeinstalleerd wordt. Maar heel erg super zeker daarover ben ik niet. Bij 10.3 zeker niet. Daarvoor moet je een 'losse' installatie van Systeem 9(.2.2) uitvoeren.

Maar mensen met grotere vormen van kennis zullen mijn antwoord hierop nog wel aanvullen danwel corrigeren danwel verwerpen.

staat die er dan nog niet op? bij systeemvoorkeuren: classic ???

Nee bij systeem voorkeuren niet niet geistaleerd zegt die maar van waar en hoe moet instaleren

Op de schijven van een los aangeschafte versie Panther staat 't wel, maar kun je bij installatie kiezen of je Classic mee wilt installeren. Op software-dvd's bij aanschaf G5 (± 2 weekjes gelee) wordt Classic direct meegeïnstalleerd. Of ging t allemaal zo snel dat ik niet in de gaten had dat je weer ergens iets kan aan- of afvinken. In ieder geval: op alle G5's op de toko staat Classic erop. G4's die van OS 9.2.2 naar OS X 10.3.3 zijn gegaan missen Classic, maar dat was een duidelijke keuze. Van mij mag dat hele Classic verder weg hoor, óf OS9 óf OSX!

Jep Hebbes de installatie cd nummer 1 op classic support drukken en alleen classic aanvinken