Classic start niet meer op na update 10.2.3

Als ik probeer de Classic-omgeving op te starten krijg ik een Resource Update Error: "An error was encountered while attempting to update your system folder with Classic-specific resources". Vervolgens sluit Classic weer af.

Opstarten in OS 9.2.2 gaat probleemloos.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Hmmm...zou Firmware probleem kunnen zijn...zoek even bij Apple support

Firmware is up to date volgens firmware updater :shock:

Bij een vriend van mij lostte dit het probleem van de classic op. Het eigenlijke probleem was geen ppp verbinding meer rpobeer maar eens

this is what i did…

logged in as root, created a folder named “tmp” in the same directory as the System folder, then finally got back online
that’s it…

EXPLANATION:
if you first open up Console, and then try to connect, you’ll notice that a message will appear saying something like

“… /tmp/ppp.log No such directory…”

Therefore, at the login screen, sign in as the “root” user (which will enable uber access to ALL files)
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106290
Create a new folder in the same directory as the “System” folder and name it “tmp”. It SHOULD become faded out, which means that it’s now an invisible folder. After that, try to connect to the internet.
If successful, you can log out of root, and back into your normal user acccount.

If this method does not work, then…I dont know what will…

Aldus gedaan, maar een folder tmp was al aanwezig (invisable) met daarin "ppp.log"

Heb als root wel geprobeerd Classic te starten, maar dat lukte ook niet.
In de console verscheen de volgende tekst:

/dev/disk0s9
/dev/disk0s9
Jan 15 19:51:03 Computer Classic[958]: AUTOUPDATE ERROR: count of 5 localized files and 25 universal files doesn’t match

Jan 15 19:51:18 Computer WindowServer[887]: CGXPostEventByConnection: invalid connection

Wellicht kan iemand hiervan brood bakken?

[quote:9d5a23e70e="SMiley"] Jan 15 19:51:18 Computer WindowServer[887]: CGXPostEventByConnection: invalid connection[/quote:9d5a23e70e]

Tja beetje met Windows werken? Vragen om problemen! FF serieus ik zou het echt niet weten, sorry aan mij hebbie niX meer.

Ik had dit ook een keer. ik starte op in os9 en deed een schone installatie van os9 en toen starte classic daarna wel weer in osx. Bij mij was dit toen ik van 10.2 naar 10.2.1 ging

Probleem is opgelost: aanvankelijk had ik de BSD sub omgeving niet geïnstalleerd, maar de noodzaak daartoe voor Safari Enhancer zorgde voor een verrassing: Classic startte probleemloos op.

Dank voor alle alle reacties:)