classic start niet onder OSX

als ik classic opstart via systeemvoorkeuren zecht hij naar verloop van tijd dat hij geen verbinding kan maken. Weet iemand waar hij verbinding mee wil maken en/of hoe ik dit kan oplossen

Bedankt

Is classic wel aanwezig op je systeem? Dat kan je zien bij de Systeemvoorkeuren van Classic (dat er een volume aanwezig is)

Ja want hij komt ook wel een eind maar net voor dat hij klaar moet zijn stopt hij er mee

Heb je goed [b:f749fbeeaa][url=http://forum.macosx.nl/search.php]gezocht[/url][/b:f749fbeeaa] of er hier al een [b:f749fbeeaa][url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=52938&highlight=classic+divx]oplossing[/url][/b:f749fbeeaa] gebracht is?

Probleem??? Probleem??? Heb hier hetzelfde... en nee, dat andere draadje gaat nergens over.

Classic (of OSX) weet na het starten van OS9 te melden dat het maken van verbinidng maken is mislukt…

Verbinding maken waarmee??? Ik wil helemaal geen verbinding maken! Ik wil Robbie Konijn Baby spelen…

Overigens is de oplossing simpel, gewoon wegklikken en het opstarten gaat hier gewoon verder. Daarbij gezegd hebbende dat ik niet Classic wil opstarten, maar een programma, dat onder Classic werkt aan het opstarten ben.

Even een schot voor de boeg: kan het niet zijn dat os9 naar de laatst gebruikte servers uit de os9 server lijst zoekt. Ik weet nog dat ik daar vroeger problemen mee had. In dat geval een kwestie van de laatst-gebruikte-server-lijst leeg maken. Nogmaals: mijn OS9 kennis is op z'n zachtst gezegd roestig.

Dat van die laatste servers eens nagekeken.....

Die staan hier al sinds jaar en dag uit (ja, ik ben er zo een die gewoon nog met zijn oude vertrouwde systeemmap uit 1834 werkt en nog steeds diezelfde map kopieert van Mac naar Mac…).

Maar het zou zomaar kunnen dat het bij anderen wel werkt natuurlijk…

[quote:a7b1ef05e7="Zerk"]Dat van die laatste servers eens nagekeken.....

Die staan hier al sinds jaar en dag uit (ja, ik ben er zo een die gewoon nog met zijn oude vertrouwde systeemmap uit 1834 werkt en nog steeds diezelfde map kopieert van Mac naar Mac…).

Maar het zou zomaar kunnen dat het bij anderen wel werkt natuurlijk…[/quote:a7b1ef05e7]

Bij mij werkt Robbie K. ook niet. Classic kan ik wel opstarten “stand-alone” binnen OS X. Ik kan ook notepad starten maar het Konijn loopt niet. Geldt ook voor andere programma’s trouwens die een maand geleden nog nog van een leiden os 9 dakje gingen.

Probeer anders eens de extensies uit de extensie map in het classic systeem te halen. die willen nog wel 'ns problemen opleveren.

Mocht classic dan wel starten, dan kan je ze er een voor een inslepen en kijken wanneer hij weer blijft hangen. De betreffende extensie laat je er dan gewoon uit.

:slight_smile:

Mag ik vragen wat "Classic" inhoudt op een MAC OS X systeem? Waar moet ik dan aandenken? Dezelfde thema of dezelfde shell (correct me if i'm wrong) als MAC OS 9?

Ja, dit is OS 9 draaiend binnen OSX. Ik gebruik dit nog regelmatig omdat ik nog programma's heb die daarop draaien. Gelukkig wordt dat steeds minder. :P

Owke, ja dan is het logisch! Maar waarom doe je niet via een boot menu! Om even makkelijk te zeggen?! Kijk je installeert MAC OS 9, en dan installeer je MAC OS X der bij! Dan fix je een boot menu (In windows: boot.ini file)

Of gaat dat niet?

Kweenie of dat kan, ik weet alleen dat het onder OSX draait. Of je 't er ook naast kunt draaien en dan twee verschillende besturingsprogramma's kunt draaien... dat zou ik 'ns op moeten zoeken.

Goeie vraag… houdt me weer van de straat! :wink:

mijn PM kan geen OS 9 booten. Punt.

zeGt