Classic verwijderen???? - het staat niet in de weg, maar toch.....

Toen ik begon te werken met OSX (10.0.4) maakte ik nog heel veel gebruik van Classic, maar nu (sinds 10.1.3) gebruik ik het nooit meer. Kan ik het verwijderen zonder dat ik alles (OSX) opnieuw moet installeren??? Is het gewoon een kwestie van de systeemmap in de prullenmand?? Of kan ik dan problemen verwachten met OSX? Tja, ik heb nog niet echt ruimte gebrek, maar toch...staat een heel OS te niksen op m'n comp.  :p

Ik zou niet alles weggooien, alleen zaken die perfect onder OSX draaien, bv Quicktime player, verschillende utilities, eventuele extenties uitzetten en verwijderen enz, kortom zaken die je niet meer gaat gebruiken. interessant is, wetende dat bijvoorbeeld bij photoshop 7.0 twee versies geïnstalleerd worden, je kan die voor OSclassic als volgt verwijderen ... ga naar het programma, ctrl klik, toon pakketinhoud, contents, MacOSClassic, deze map kan verwijderd worden (zet ze even opzij en start photoshop ff op voor de zekerheid), ook imageready kan je zo 'verkleinen', illustrator NIET, en alle programma's die de classic versie mee installeren en GEEN resources uit die classic map gebruiken. Op deze wijze maak je ontzettend veel ruimte op de HD vrij

groeten

Helix

Als je geen Classic meer nodig hebt, kun je gewoon de Systeemmap weggooien.

Naast de systeemmap moet je ook de map "applications(Mac OS 9)" en de map "documenten" weggooien. Dit zijn de enigste 3 mappen die OS 9 gebruikt. Zijn deze weg is je Mac OS 9 vrij (net als de mijne al weer een paar maanden :) )

OK, bedankt voor jullie reakties. Ga nu Classic eraf gooien, als ik heimwee krijg draait 7.5 nog op m'n Performa ;)

Eeeeh...ik kan m'n systeem map niet verwijderen omdat het wordt "vereist" door het systeem??????? Wat nu?

Verwijder je wel de goeie? Niet die van Mac OS X (een map waar een X in staat). Anders zou je met de cd-rom van OS 9 moeten opstarten en dan kan je zonder enig probleem OS 9 verwijderen.

Tja, op de foto zie ik er misschien niet zo slim uit, maar eeh....dat ben ik zelf ziet :D Maar die CD-tip werkt prima, dus bedankt awesomemac! Classic is van m'n HD af.