Classic wil niet opstarten na panther installatie geeft fou

Ik heb vanmiddag panther geinstalleerd (geen cleaninstall) Nu wil classic niet opstarten. Hij geeft als foutmelding: classic doesn't have translated versions of the files it needs to update in "systeemmap" on macintosh HD.

Aan de pereferences sleutelen helpt niet. Ook heb ik de classicresources van mijn instalcd die bij mijn computer geleverd is, al terug gezet.

Is hier een oplossing voor. Zo niet is het probleem met een clean-install dan opgelost.

Ook Flash, en dreamweaver willen niet opstarten. Dit deden ze wel onder 10.2.6

Wie o wie kan mij adviseren?

[/img]

Je hebt waarschijnlijk met installeren van Panther de Classic niet mee geinstalleerd.. :|

Dank je wel voor het advies, maar ik ben er al uit. Na veel uitzoekerij ben ik tot de ontdekking gekomen dat mijn leverancier een foute cd had geleverd. Hij had panther etc op drie schijven gekopieerd. Op schijf twee zat een fout in het imovie bestand waardoor de rest van de installatie niet werd afgemaakt.

Uiteindelijk heb ik een clean install gedaan (wat dus achteraf niet nodig was geweest) en heb imovie niet gesintalleerd.

Lullige fout dus!

Had mij vier uur werk kunnen schelen. De reaktie van mijn leverancier was: Bel maandag maar terug! (terwijl ze op zaterdag open zijn). Zij runnen een bedrijf maar ik ook en dat beseffen ze niet.

Lang leven de service!

[b:bb2de63f75] Ingeborg tikte:[/b:bb2de63f75][quote:bb2de63f75]Na veel uitzoekerij ben ik tot de ontdekking gekomen dat mijn leverancier een foute cd had geleverd. Hij had panther etc op drie schijven gekopieerd. Op schijf twee zat een fout in het imovie bestand waardoor de rest van de installatie niet werd afgemaakt.[/quote:bb2de63f75]

Huh? Kopieerde? Ik hoop dat je daarvoor niet hebt betaald.

ja.. inderdaad.. een beetje vreemd voor een leverancier.. Moest je de volle mep betalen??

:o

Het heeft mij niets gekost omdat ik na 25 september een computer heb aangeschaft.

Ondertussen draai ik al weer volop productie onder Panther en ik ben erg tevreden.