Classic ziet mijn extentie- en regelpaneelmap NIET!!!!

Classic ziet mijn extentie- en regelpaneelmap niet!

Suitcase doet het al niet zoals ik het wil, hij ziet ~Suitcase MenuFonts™ niet uit de map regelpanelen.

Nu gebruik ik ook QX-Tools Pro (voor Xpress), die gebruikt een libary van uit mijn extentie map. Maar QX-Tools Pro doet het niet, want hij kan die libary niet vinden…

Hoe kan ik Classic wijs maken dat ie al mijn regelpanelen en extenties moet laden???

Dit wordt echt regelrecht een ramp, als Classic geen regelpanelen en extenties kan laden… ;(

Ik krijg weleens mailtjes van mensen die een extra forum willen hebben. Maar dat kan ik pas doen als mensen in de juiste forum posten. Er is een forum "Classic", en dit bericht werd in "Mac OS X" gepost. En zo weet ik er nog genoeg te noemen..

Steve Brooklyn, niet persoonlijk hoor. Het was net even de druppel die de emmer deed overlopen.

[quote:3b44cd1c59]Hoe kan ik Classic wijs maken dat ie al mijn regelpanelen en extenties moet laden???[/quote:3b44cd1c59]

OK, nu even antwoord op je vraag: Als je Classic in Mac OS X draait staan standaarde extenties uit. Zie “Systeem voorkeuren > Classic”, ga dan naar het tabblad geavanceerd. Daar kan je de extenties ook aanzetten.

Adriaan

Sorrie Adriaan, Soms is het (vind ik) heel moeilijk om een keuze te maken waar ik zo'n vraag moet neerzetten, het gaat over classic maar in osx... Ik zie classic als alleen classic... en niet als onder osx...

Snap je dat ook van mijn kant?

Maar goed, nu nog een vraag op jou geweldig antwoord. Zijn er extenties die ik bij NIET mag laden, ik krijg namelijk een foutmelding: Sorrie, er is een systeemfout opgetreden. Adres-fout

Weet jij daar wat op???

Ik hoor het graag :slight_smile:

Zet eerst even alleen alle standaard Apple extenties aan. Kijk daarna wat je allemaal nodig hebt. Zo kun jij kijken aan welke extentie(s) het kan liggen. Normaal gesproken zouder er geen conflicten moeten ontstaan.

hmmm dat heb ik net gedaan, maar hij geeft nu die adres fout op mijn apple gids... deze zet ik dan uit in extentiebeheer, en herstart classic... En verd*md hij zet hem zelf weer terug en geeft weer een fout melding op mijn apple gids...

rara hoe kan dat???

Start eerst op in OS9, zorg dat je systeem daar perfect wekt, (zet extensies aan en uit met de extension-manager enzo) ook steeds herstarten in OS9, na wijzigingen.

als alles dan perfect draait start je weer op in OSX en kan
je Classic probleemloos draaien.

...mocht dit nou niet helpen, dan moet je misschien OS9 opnieuw installeren....... :cry: