Clavia Nord Rack 2x i.c.m. Logic Pro 9

Beste forumleden,

Ik heb sinds een paar dagen een Clavia Nord Rack 2X synthesizer in mijn studio en wil deze graag in mijn Logic setup opnemen.
Inmiddels is het me gelukt om via mijn (nieuwe) Motu 828MK3 een basis midi en audio communicatie tot stand te brengen, maar er doen zich helaas nog een paar kleine problemen voor die ik hoop op te lossen met de hulp van de dit forum.

Ik zal eerst mijn setup in kaart brengen:
- DAW is een iMac met Logic Pro 9
- Motu 828MK3 audiointerface - verbonden via Firewire
- Alesis Q61 midi keyboard - verbonden via USB
- Nord Rack 2X - verbonden met de Motu via MIDI en 4x audio voor de afzondelijke kanalen (A,B,C,D).

In Logic heb ik via de Environment een multi-instrument aangemaakt met 4 midi kanalen die responderen met de A,B,C en D. De midi port staat ingesteld op de Motu 828. Via 4 aux-kanalen komt het geluid van de Nord binnen in de Logic mixer.

Het is me inmiddels gelukt dus de 4 kanalen afzonderlijk te laten praten met de Nord vanuit logic. De midi- en het audiosignalen lijken correct te werken.

De problemen waar ik echter nog tegenaan loop zijn:
1. Bij het laden van een project in Logic laad hij bij de 4 afzonderlijke kanalen op de Nord wel de juiste presets in, maar de aanpassingen van de parameters van het geluid worden niet terug gezet in de waarden zoals ik ze ooit heb ingesteld. Dit resulteert bijvoorbeeld in de oorspronkelijke cutoff, release of attack van het geluid.
2. De 'Automation' werkt ook niet volledig naar behoren in Logic. Er gebeurt niks als ik bijvoorbeeld de Latch-functie gebruikt op het midi kanaal van de Nord. Op deze manier moet ik dus elke keer zoeken in de handleiding op welk CC-kanaal een bepaalde parameter zit die ik wil laten automatiseren.

Daarnaast zou het erg fijn zijn als het bijvoorbeeld mogelijk is als ik in Logic in de Arrangement-view op MIDI-kanaal 1 van de Nord ga staan, dat hij dan op de Nord automatisch naar kanaal A springt, bij 2 naar B, bij 3 naar C en bij kanaal 4 naar D. Op deze manier werkt het net iets fijner en kun je dus ook niet per ongeluk een aanpassing doen bij het verkeerde geluid.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Bij voorbaat dank!

Pieter