Clean install 10.7.2 Waar is iPhoto en o.a. Garageband?

Hai
Ik heb net een clean install gedaan met een nieuwe Mac. 10.7.2. Ik wilde een frisse start en dat is ook gelukt.
Ik zie alleen dat ik nu niet standaard iPhoto en Garageband (en wellicht nog meer) in de programma in finder alsook niet in de taakbalk heb staan. Ik mis dus denk ik iLife.

Nu heb ik gegoogled en zie dat dit wel klopt, nu zou ik -als ik het goed begrijp- alsnog iLife moeten/kunnen downloaden en moet via mijn Mac ID gezien worden dat ik er al voor heb betaald (bij aanschaf Mac zat het er immers bij).

Is de stap nu gewoon via iTunes store iLife kopen? En is dit dan echt gratis?
Of is er een andere weg....?

Thanks, fijn weekend

Je moet de Mac App Store opstarten, niet de iTuns App Store.

Daar log je vervolgens in met je AppleID en wachtwoord, en kijk je bij je aankopen.

Maar vanwaar die clean install voor een "frisse start" ? Je hebt een Mac, geen Windows... Clean installs zijn zo ongeveer even zinvol als je uitlaat zwart verven. Het geeft misschien een lekker gevoel, maar beter draaien gaat ie er niet snel van.

En als je nog een Mac hebt die met DVDs werd uitgeleverd, dan staat iLife op de OS X installatie DVDs. DVD erin, en iLife installeren.

Ik heb het ook via de Appstore gedaan.Toen is er wel geld afgeschreven ik kreeg alles terug maar duurde een maand.

Thanks! Inderdaad in de App store. Stond netjes dat ik het al had gekocht. Unsound, was experimentje, wilde echt een frisse start. Ik weet wel dat het niet veel uitmaakt maar het voelt wel lekker :-)

Waar voelt het precies lekker dan? Tussen je oren?