clean install

ik heb nog steeds OSX 10.1.5 en wil nu Panther er op zetten. Probleem is echter dat ik twee partiities op mijn schijf heb en wil deze samen voegen. Volgens mij, moet ik een "clean install" doen. Als ik een backup maak van mijn user map, voeg de partities samen en instaleer Panther, kan ik dan een nieuw user aanmaken en dan de inhoud van de oud user map er naar toe slepen? of krijg ik dan problemen met "rechten"? Is er een manier om te kpoieren zonder rechten er mee te nemen? Of vervallen al de rechten van de oude systeem op het moment dat er een nieuwe overheen gaat?

Je kunt de inhoud zonder problemen in je nieuwe thuismap kopiƫren. Het gemakkelijkst is dat als je dezelfde korte naam gebruikt (de naam die de thuismap krijgt dus), dan krijg je zeker geen conflicten. Anders kan het ook, maar dan heb je kans dat er af en toe een waarschuwing komt. Dan moet je waarschijnlijk meer handwerk verrichten door de inhoud van je oude thuismap in de nieuwe te zetten.

Maak voor de zekerheid ook een backup van je algemene library folder (naast de user/library folder). Heeft een hoop problemen voorkomen. Sommige programma's willen daar wel eens wat settings wegschrijven en een backup van Library voorkomt dat je alle programma's opnieuw moet installeren. Dit geldt natuurlijk alleen wanneer je je folder programma's ook backupt en in 1 keer wil terugschrijven.

Misschien voor de hand liggend, maar ik neem aan de je een backup maakt naar een extern medium. Die andere partitie wordt namelijk gewist als je hem samenvoegd met partitie 1. Simpelweg een backup naar die andere partitie is dus zinloos.

Succes!