Clean my mac

Ik ben via een omweg bij een site (MacPaw) gekomen die beloofd dat je met opgeruimde bestanden sneller werkt, Er is een download trial waarna je vanaf $ 19,95 een 1/2 jaar licentie kan kopen (oplopend tot $ 50,00 voor life time) De site is:: http://www.macpaw.com/cleanmymac

Heeft iemand hier ervaring mee (betrouwbaarheid enz.) en heeft het wel zin voor een Mac?

Kort antwoord: Niet doen.

Lang antwoord: ECHT niet doen.

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik zal het dan ook niet doen.

[quote:c4ed895c38="unSOUND"]Kort antwoord: Niet doen.

Lang antwoord: ECHT niet doen.[/quote:c4ed895c38]

nee zeker niet doen…ik spreek uit ervaring… ooit gedaan op de Macbook en heel veeeeeel spijt van gehad :cry:

Mac OSX is geen Windows XP of dergelijke... Opruimen is niet nodig, back-up van je bestanden wel. :D

Nog even ter verduidelijking: Het meeste onderhoud doet je Mac zelf, en mocht je sommige dingen toch zelf perse met de hand willen doen kan dat met het programma Terminal wat standaard op je Mac zit, of desnoods met gratis software van derden. Deze jongens verkopen dus eigenlijk iets wat normaal gesproken gratis is. Ze spelen waarschijnlijk in op de onwetendheid van de vele switchers... erg jammer.

Het is me duidelijk.

Overbodig dus.

Het topic kan voor mij gesloten worden.

[quote:9ea2758d91="unSOUND"]Nog even ter verduidelijking: Het meeste onderhoud doet je Mac zelf, en mocht je sommige dingen toch zelf perse met de hand willen doen kan dat met het programma Terminal wat standaard op je Mac zit, of desnoods met gratis software van derden. Deze jongens verkopen dus eigenlijk iets wat normaal gesproken gratis is. Ze spelen waarschijnlijk in op de onwetendheid van de vele switchers... erg jammer.[/quote:9ea2758d91] Dat is idd erg. Soms zie je ook bedrijven die software verkopen die ook zogenaamd op een Mac werkt. Pakken ze dan een .exe bestand, en die hernoemen ze naar .mac. En dan geloven veel mensen dat die software ook op de Mac werkt.

Voor mij is de enige uitzondering [url=http://www.macupdate.com/info.php/id/15667/applejack]Applejack[/url]

Grappig ook dat ze zeggen dat de Mac dan steeds langzamer wordt. Die wordt daardoor niet langzamer hoor (tenzij je richting de nul MB harddiskruimte gaat werken) :P

Persoonlijk gebruik ik af en toe Iceclean. Dit programma is eigenlijk een interface tussen de applicaties van de Mac zelf. Je kan heel makkelijk een complete clean up doen van o.a. cache, geschiedenis, etc. etc. met 1 druk op de knop.

Zie ook: Is de Mac onderhoudsvrij? http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=132781

[quote:af72b174c4="T-sec"]Persoonlijk gebruik ik af en toe Iceclean. Je kan heel makkelijk een complete clean up doen van o.a. cache, geschiedenis, etc. etc. met 1 druk op de knop.[/quote:af72b174c4] En daar wordt je blij van? Je Mac iig niet, normaliter. Het is zoiets als de benzinetank van je auto schoon willen maken met een sopje Dreft...

(Maar Pieterr heeft gelijk: beter in de verschillende topics erover door oh-en.)