clean sweep

dit is het probleem: ik heb onlangs jaguar geinstalleerd (clean), waarbij ook classic eraf gegooid is. Nou wil ik opnieuw classic installeren (opstarten + c) geeft ie aan dat je 9.0 (of 9.1) moet hebben. Bij aanlevering van mijn Imac zat alleen 9.2.2. Weet iemand hoe ik classic toch kan installeren, zonder weer een total clean sweep te moeten doorvoeren?

thanx in advance,
ERik

Ik hoop dat je meerdere partities hebt aangemaakt dat maakt het een stuk eenvoudiger. Als je OS X op een aparte partitie hebt staan kun je bij wijze van spreken zelfs OS 7 op een volgende installeren. Als je opstart met de (ALT toets) ingedrukt verschijnt een keuzemenu waarin je kunt kiezen in welk OS je wilt opstarten. De kreet alleen OS 9.1 slaat op het draaien als Classic onder OS X.

P.S. Ik heb horen zeggen dat niet elk systeem zo’n menu heeft maar ik ben er zelf nog geen een tegen gekomen.

Niet helemaal waar wat je zegt macx. de firmware van de mac is te nieuw voor OS 7. Zelfs voor 9.1. Ik moest perse 9.2 op mijn mac zetten anders pakte hij de cd niet!