[cleaner] te lange "read" tijd.

Om speelfilms op een P800 te bekijken zet ik ze om met cleaner. Als ik dit doe met een MPEG1 bestand haal ik ongeveer 6 a 7 fps. Maar als ik met de zelfde instellingen een DIVX omzet haal ik maar 0.8 fps. Bij een gewone film duurt dat dus zo'n 25 uur....

Onder statistics staat dat cleaner 1.023 seconden nodig heeft om een frame in te lezen.
Waarom is dit zo lang?
QT heeft maar 1/25 ste seconden nodig, want hij speelt hem gewoon af…
Misschien is dit niet helemaal te vergelijken omdat cleaner tijd nodig heeft om het bestand te “analyzeren”, maar dat moet ie ook bij MPEG1 en daar gaat het sneller…

Iemand een idee waarom dit zo is?

Cleaner staat al jaren bekend als een hopeloos traag product. Ik kan echt NIEMAND aanraden om het te gebruiken. Die jongens hebben nog nooit hun zaakjes goed voor elkaar gekregen. Wil je b.v. snel MPEG-2 naar Divx vertalen kijk dan eens naar Diva. Prima kwaliteit en SNEL! http://diva.3ivx.com/ Op een dual 2GHz G5 haal je ongeveer 50 frames/sec. Kijk dan gaan we rippen! Dit is slechts een voorbeeld. Voor alle functies van Cleaner zijn betere en veel snellere alternatieven.

De reden dat ik Cleaner gebruik is dat je meer kan instellen dan bij QT Pro. Zo kan ik in Cleaner aangeven in welke verhouding en op de pixel nauwkeurig de resolutie.

Ik wil graag DiVX naar MPEG4 encoden.
En dan bedoel ik de MPEG4 die de SonyEricsson P800 en QT gebruiken (.mp4).
Ken je een alternatief?

Alvast bedankt

Ps. gebruikt cleaner in dit geval niet gewoon de QT architectuur?

[quote:c527eb3a43="Steve's lovechild"]Op een dual 2GHz G5 haal je ongeveer 50 frames/sec. Kijk dan gaan we rippen! [/quote:c527eb3a43]

Dat klinkt heel snel, maar die G5 is ook snel!
Wat doen andere programma’s zoals FFMPEGX?
Ik ben al blij met mijn 400Mhz G3 als ik 6fps haal naar DivX…

[quote:8968bc5fed="2manydjs"][quote:8968bc5fed="Steve's lovechild"]Op een dual 2GHz G5 haal je ongeveer 50 frames/sec. Kijk dan gaan we rippen! [/quote:8968bc5fed]

Dat klinkt heel snel, maar die G5 is ook snel!
Wat doen andere programma’s zoals FFMPEGX?
Ik ben al blij met mijn 400Mhz G3 als ik 6fps haal naar DivX…[/quote:8968bc5fed]
http://diva.3ivx.com/features.html
Als je eenmaal de juiste grootte hebt gemaakt, is vertaling naar een andere MPEG-4 variant een peulenschil.

Since DiVA supports some codecs other than 3ivx and QuickTime’s built-in MPEG-4 support is extremely limited, DiVA saves it’s movies in the more flexible QuickTime file format. In reality, “.MP4” (the MPEG-4 file format) is really a subset of the QuickTime format. Nevertheless, converting between the two formats is simple. Open your encoded file in QuickTime Pro, then Export it as MPEG-4. In the MPEG-4 Export options window, set video to Pass-through. Your MPEG-4 video will be maintained perfectly, as will timing information.

Bedankt voor de info Steve. Jammer genoeg kan Diva alleen MPEG1 en MPEG2 lezen als source.

Ik laat Cleaner nog maar even een tijdje pompen…