Ik heb een erg vervelend probleem met mijn iMac 2.8Ghz met Tiger 10.4.10. Ik maak veel gebruik van cmd+H om actieve applicaties te 'verbergen', maar sinds een aantal dagen heb ik in mijn openstaande applicaties een programma staan dat op de voorgrond verschijnt als ik een andere programma verberg met cmd+H. Het begon met Word, daarna was het Safari en nu verschijnt iTunes continu op de voorgrond.
Voorbeeld (zie filmpje): ik heb iCal, iTunes en Safari openstaan. iTunes staat achter Safari en iCal voor Safari. Als ik dus de actieve applicatie iCal verberg, verwacht ik dat Safari actief wordt. But no, iTunes springt er gewoon voor. Erg lastig, want als ik iCal en Safari wil stoppen verwacht ik na iCal dus Safari: cmd+Q sluit dan niet Safari, maar iTunes.
Wat ik al heb gedaan
Preference map weggegooid met alles van com.apple.X.plist
Bibliotheek overgezet van mijn MBP naar mijn iMac (de MPB heeft het probleem niet)
Onyx bevoegdheden laten herstellen en complete optimalisatie laten draaien
Maar dat heeft allemaal niks geholpen. De account van mijn vriendin op de iMac heeft er totaal geen last van.
Ik ben aan het end van mijn oplossingen zonder dat het probleem is opgelost. Hulp is dus gewenst.
[quote:38f237159e="Nihilist"]Wat ik al heb gedaan
- Preference map weggegooid met alles van com.apple.X.plist
- Bibliotheek overgezet van mijn MBP naar mijn iMac (de MPB heeft het probleem niet)
- Onyx bevoegdheden laten herstellen en complete optimalisatie laten draaien
[/quote:38f237159e]
Heb je alle com.apple.X.plist voorkeuren, dus ook de com.apple.recentitems.plist weggegooid? Die laatste is volgens mij mogelijk de boosdoener wanneer deze corrupt/beschadigd is geraakt.
Yup, die heb ik ook weggegooid. Het probleem was, na het overzetten van mijn MBP-bibliotheek, ook even verdwenen maar is inmiddels weer terug. Ik heb dezelfde applicaties draaien op mijn MBP en iMac. Ik heb ook de preferences-map overgezet van de bibliotheek van de account van mijn vriendin, maar dat lost ook niets op.
Toevallig in Onyx de Quit-functie voor de Finder aangezet? Wellicht een idee om met de tengeltjes van Onyx af te blijven als je problemen krijgt.... Zet alles in Onyx terug naar de basisinstellingen of flikker Ontx er helemaal vanaf en wellicht dat het probleem is opgelost... of kijk eens welke instelling je op je MBP anders hebt dan op je iMac...Kortom: ik denk dat het aan Onyx is...
…daarnaast moet je gewoon opletten wat je doet en even kijken welk symbool er geselecteerd staat in het cmd-tab-venster… 8)
[quote:c66de3d8d6="Nihilist"]Onyx had ik er allang afgemikt: dat had ik slechts ff geinstalleerd op de boel te controleren.
En uiteraard zie ik welk symbool er geselecteerd staat en welke applicatie actief is.
[size=7:c66de3d8d6][erg uitvoerig en onnodig veel regels verbruikend onderschrift][/size:c66de3d8d6][/quote:c66de3d8d6]
Snap trouwens niet wat je in je onderwerp bedoelt met ‘programma’s die focus willen’…
Maar goed, het probleem aan Onyx is dat het in je finder dingen veranderd en als je Onyx van je computer afhaalt, betekent dat niet dat de veranderingen weg zijn, want je haalt immers je finder niet weg. Dus of je Onyx al weggeflikkerd hebt, maakt niet zoveel uit… Onyx had eerst op standaard
Als je het [command] [tab] doet en je houdt [command] ingedrukt kan je met de pijltjes toetsen, de muis of '[tab] en [shift] [tab]' wisselen van app. Je kan tijdens het [command]-[tab]-en met [command] ingedrukt zoals beschreven met 'Q' een app afsluitenen of het met 'H' verbergen.
Op deze manier kan je meteen de app selecteren die je op de voorgrond wilt