CNBC Over Tiger Filmpje

http://www.apple.com/macosx/cnbc/

Groeten,
Marthijn

Tja, allemaal waar wat er gezegd wordt. Het enige gevaar voor Apple is inderdaad dat er eventueel genoeg mensen overstappen zodat het voor hackers en virusschrijvers een potentiƫle groep gedupeerden wordt. Laten we maar hopen dat het niet (of: nooit) zover komt!

Daar ben ik ook erg bang voor. Ook al is het systeem beter gebouwd. Toch zal er ooit een dag komen dat er virussen bestaan. Mss niet zoveel. Maar ik ga het toch erg jammer vinden als die dag er is.

gevaar voor apple is er wel maar tis niet zo groot en acuut als op bijv windows, als een gebruiker een onbekend programma zelf uitvoert dan kan t net zo goed mis gaan

net als anders *nix varianten is osx/freebsd iig solide gebouwd met de focus op veiligheid dus zon berg remote exploits als op windows zul je niet zo snel krijgen.

Leuk filmpje, Bedankt voor de tip.

Ik zie in mijn omgeving ook steeds meer mensen over stappen en dat is alleen maar goed.

Het argument dat osx (net zo) onveilig wordt als windows als er maar voldoende gebruikers overstappen is onzin. Toekomstige versies van windows zullen veiliger worden dan nu, maar osx zal nooit zo onveilig worden als de huidige windows. Mijn verwachting is dat over een aantal jaren veiligheid op beide platformen een non-issue zal zijn. Oftewel: De kans om dodelijk getroffen te worden door een kokosnoot zal groter zijn als het risico van een computervirus. (En dat is nu al zo als je osx gebruikt.) http://www.timesonline.co.uk/article/0,,71-221807,00.html

hoi, zelf wil ook profiteren van het feit dat er (tot nu toe) geen virussen zijn voor Mac. Maar ik ben zelf erg bang voor een mogelijk virus. :cry:

Ik denk dat wel mee meevalt, zelfs al zou het aantal maccers verdubbelen is het nog steeds 3x niks als je het vergelijkt met windows. Windows zal voorlopig het meest interessante platform blijven voor virussen en andere ongein.

Hoe kan het toch dat er na 4 jaar nog steeds geen echt virus bestaat voor OSX? Eeuwige roem voor de virusschrijver die het allereerste virusje maakt voor X en daarbij aantoont dat het gewoon een hartstikke onveilig OS is! Maar: wie gaat het doen? Moet diegene nog geboren worden ofzo?

Punt is: Het is grote flauwekul dat als het aantal Mac gebruikers zou verdubbelen, vertienvoudigen of whatevervoudigen dat er dan ineens wel virussen zouden komen, want dan zouden ze er nu ook wel zijn.

Wat ik altijd gek heb gevonden, is dat Mac OS X in zijn geheel 'open source' is en dat volgens mijn verstand (dat niks afweet van virusproductie) zou het wellicht een eitje moeten zijn voor de meeste virusmakers om te analyseren hoe Mac OS's beveilingen werken en vervolgens een lastig virus te ontwerpen om genoeg Apple gebruikers te plagen/terroriseren. Wellicht zijn Apple's netwerk protocolen slim ontworpen om virussen buiten een computer te houden.

Preventie >>>> Oplossen
8)