Cocoa-programma distributeren

Ik maak in Xcode soms een paar kleine (lees: zinloze) tooltjes aan. Nu is het soms wel handig om die aan een andere Mac-gebruiker door te sturen. Maar dan zonder de hele broncode mee te sleuren. Ik kan natuurlijk ook het project openen in de Finder, dan build openen en het .app opslaan. Jammer genoeg werkt dat niet. In de Xcode-help las ik dat een terminal-commando genoeg zou zijn:

[img:118c62f262]http://members.lycos.nl/willempossemiers/terminalxcodebuildinstallfout.jpg[/img:118c62f262]

Dat geeft mij dus het weinig hoopgevende bericht: BUILD FAILED

Ik heb hier dus ├ęcht geen verstand van (:oops:), kan iemand mij helpen?

Je moet gewoon de app (zonder source) zippen en mailen en klaar. Als je het mooier wilt hebben dan moet je in Xcode een installer maken. Zorg wel dat de active taget niet op debug staat als je een build doet.

Lukt niet.

Ook geprobeerd binnen het project de Active Build Style te veranderen van Development naar Deployment, maar dat werkt ook niet (tenzij ik iets ben vrgeten (?)).

Niemand?

Probeer de volgende commandos:

[code:1:72dd6fb954]
xcodebuild clean
xcodebuild -configuration Release[/code:1:72dd6fb954]
Je [b:72dd6fb954].app[/b:72dd6fb954] staat dan in de [b:72dd6fb954]build/Release[/b:72dd6fb954] directory die je vervolgens kan inzippen (of nog beter een dmg van maken met Disk Utility) en distributeren.