Cocoa: window op externe monitor zetten

Hoi,

ik ben bezig met een applicatie waar ik (indien aangesloten) een window op een extern scherm wil openen.

Weet iemand hoe dat moet?

Ik heb alles in mijn code al werkend, ik krijg een nieuw window op de mainscreen; hoe krijg ik die nou op een extern scherm?

Thanks,
Bas.

Misschien via [url=http://developer.apple.com/DOCUMENTATION/Cocoa/Reference/ApplicationKit/Classes/NSScreen_Class/Reference/Reference.html]NSScreen[/url]?

Dat dacht ik ook, maar dat is een read-only object.

misschien moet je eens googlen?

sorry hoor, ik vind zo’n antwoord normaal nogal bijdehand en zinloze forum vervuiling,
maar jij hebt duidelijk niet eens de moeite gedaan.

http://www.google.com/search?q=cocoa%20window%20second%20monitor
zie eerste antwoord in de eerste link

tip:
om efficient te leren programmeren kun je beter eerst leren goed te zoeken (googlen) dan vragen op fora posten.

doe ff normaal joh

Sorry?!? Je bent hier nieuw op het forum, je hebt een vraag en wilt graag antwoord. Er wordt iets aangedragen waar je waarschijnlijk wat aan hebt, moet je niet gaan zeggen dat we normaal moeten doen.

Om toch nog maar te helpen, je kunt van en NSWindow de positie veranderen met -[NSWindow setFrameOrigin:] en met +[NSScreen screens] en -[NSWindow screen] moet je uit kunnen vogelen op welke positie je de window dan moet zetten.

Ik vind het niet normaal om een perssonlijke preek te krijgen in een antwoord. Er van uitgaan dat iemand die hier een vraag stelt niet zelf heeft gezocht is gewoon fout. Dat gedrag is op een forum niet goed, je moet elkaar gewoon serieus nemen.

zoals je in mn post kunt lezen, verontschuldig ik me bij voorbaat. ik ben het namelijk opzich met je eens.

dat ik toch zo reageerde, is omdat het antwoord gewoon heel makkelijk te googlen is.

en vandaar ook de tip in diezelfde post.
het is gewoon in je eigen belang om zo efficient mogelijk aan informatie te komen.

neemt niet weg dat je desalniettemin gewoon antwoord kreeg…

[size=9:83eb945ae2](ps > zat ik er naast dan, met te veronderstellen dat je niet gegoogled had?)[/size:83eb945ae2]

Ja ik had zeker gegoogled, want ik had alle info over NSScreen e.d. al gevonden.

De tip die ik kreeg zette me weer even in de goede richting. Daarvoor dus dank.
Dat is de manier waarop je elkaar gewoon helpt. Net die ene tip waardoor je weer verder kunt.

Het is echt een lullig gevoel om, als je net heel enthousiast lid wordt van een forum, meteen al een newbie preek aan de broek hebt. Het is ongastvrij. Ook excuses vooraf helpen dan niet, dat is een vorm van aankondigen dat er een preek komt :slight_smile:

thanks again (voor de tip , en voor je laatste reactie)
Groet,
Bas.

Hij kon het gewoon niet vinden, ik heb zelf ook ervaring met cocoa, en weet dat er heel veel dingen mogelijk zijn. Als je het niet snapt ga je een vraag stellen waarbij je vervolgens te horen krijgt dat je niet gegoogled hebt. (Sommige mensen hebben gewoon moeite met googlen).

Maarja, je moet je boos worden op iemand die je probeert te helpen die iets verkeerds zegt.