coconut battery

Ik heb net coconut battery van versiontracker afgehaald. Mijn ibook is 15 maanden en had een oorspronkelijke capaciteit van 4400 mAh. De huidige capaciteit is nog maar 2065 mAh. Dat is nog maar 46 procent van wat ie oorspronkelijk had. Is dit normaal? Moet ik nu verwachten dat ik binnen een jaar een nieuwe batterij moet gaan kopen?

Dank je wel!

Ik heb geen ervaring met dit programma, maar merk je dit ook in het echt? (dus dat je accu sneller leeg gaat dan voorheen).

Dat gaat inderdaad wel heel erg hard zo. Gebruik je je laptop erg intensief op de accu? Volgens Apple zou na ongeveer 300 laadsessies de accu nog een capaciteit van 80% moeten hebben. Nu heb ik recentelijk de accu van mijn iBook vervangen en die had ruim 600 laadsessies achter de rug en nog slechts 4% van zijn oorspronkelijke capaciteit. Die accu was overigens al een jaar of 3 oud.

Even wat anders, ik las de informatie over het programma en kwam dit tegen: "If coconutBattery detects that you have connected the wrong charger (i.e. an ibook-charger plugged in a powerbook) it will warn you!" Is een ibook-charge niet identiek aan een powerbook-charger? En kan het dan kwaad om ze door elkaar te gebruiken?

@mvdeberg: Ja dat merk ik!

Mijn ibook heeft wel al 439 laadcycli achter de rug. Dat komt omdat iemand mij vertelde dat de beste manier om je batterij te onderhouden het op en afladen van de batterij was. Dus telkens als mijn ibook opgeladen was trok ik hem uit.
Dat is dus blijkbaar niet de juiste manier om je batterij goed te onderhouden.

Of heeft er iemand een andere mening?

klopt het dat als je bij je powerbook applecare hebt gekocht, je een nieuwe batterij krijgt als je een versleten terugstuurd?

[quote:9ae346d3f6="MoNdO GeNeRaToR"]@mvdeberg: Ja dat merk ik!