Durf het bijna niet te vragen, want ik weet dat het al herhaaldelijk is aangekaard.... Op mijn iMac G5 ppc met Tiger lukt het me maar niet om .avi films te bekijken. Ik heb geprobeerd DivX en Xvid te installeren, maar dat wil niet lukken. Of ik krijg de melding dat het niet geschikt is voor mijn systeem (zal wel intel moeten zijn), of het pakket is leeg, blijkt na downloaden en uitpakken:-( Ook probeerde ik het met deze: http://www.antisound.nl/Mac/index.html, maar daar kan ik enkel bij de geschikte downloads voor ppc Classic components vinden. Die heb ik wel geprobeerd te installeren, maar ook dat werkt niet. VLC en Perian werken ook niet overigens. 1 film met VLC doet het 15 seconden en dan krijg ik de mededeling dat ik een x3 player moet hebben.... Of moet ik maar gewoon even geduld hebben tot er hier een nieuwe iMac staat (volgende maand waarschijnlijk)?
Vertel eerst eens wat voor soort video formaat er in de AVI gebruikt wordt. AVI zelf zegt namelijk nog vrij weinig; dat is alleen het "doosje" waar de video en audio inzit. Je kunt daar achterkomen met [url=http://mediainfo.sourceforge.net/en/Download/Mac_OS]MediaInfo[/url] (werkt ook onder Tiger).
ah bedankt. Bij de film zelf staat DivX-FXG, maar met dat progje krijg ik iets heel anders, WMA voor geluid en bij video staat VC-1 (Microsoft). Betekent dit dat ik het dan dus moet converteren? Waarmee kan ik dat het handigst doen? Twee andere films geven niets aan, zijn dvd rips, maar met MediaInfo, krijg ik enkel de file size te zien. Weer een andere geeft mpeg-4 visual (Xvid) aan. Geen van allen doen het met QT, Perian of VLC.
[quote:b4234f854f="Industriousiris"]met dat progje krijg ik iets heel anders, WMA voor geluid en bij video staat VC-1 (Microsoft). [/quote:b4234f854f]
Heb je Flip4Mac geinstalleerd? Zo niet, dan zou ik dat eerst eens proberen.
Mocht het dan nog niet lukken, dan kun je altijd nog proberen om de film te converteren, bv met ffmpeg.
[quote:fc81197bac="Industriousiris"]Ook probeerde ik het met deze: http://www.antisound.nl/Mac/index.html, maar daar kan ik enkel bij de geschikte downloads voor ppc Classic components vinden. Die heb ik wel geprobeerd te installeren, maar ook dat werkt niet. [/quote:fc81197bac] Je kunt ook de Universal componenten pakken hè, Universal betekend immers dat het voor zowel PPC als Intel geschikt is.
Ja, natuurlijk en dat heb ik ook geprobeerd. Dat zijn die componeten met zo'n wit lego blokje zeg maar. Als ik die in de map van QT zet en dubbelklik, dan krijg ik de melding dat er geen prog is aangewezen om het te openen. Welk prog moet ik dan aanwijzen daarvoor? QT?
Je moet QT componenten alleen in de juiste map ( /Library/QuickTime ) zetten, en er verder vanaf blijven (i.e. niet dubbel-klikken). QuickTime kijkt zelf of/welke component nodig is als er een audio of video bestand geopend wordt.
Als je flip4mac installeert zul je zien dat er ook een paar componenten in die map geinstalleerd worden.
Flip4Mac had ik er al op staan, net even geupdated, componenten staan idd in de QT map. Helaas het werkt allemaal niet. Ik blijf de melding houden dat het geen filmbestand is en bij die ene film met VLC kan ik nog steeds enkel het eerste stukje zien en dan de melding dat ik een X3 player moet downloaden... Ook de universal components van Unsound werken niet, staan netjes in het mapje van library/QT:-(
Weet je zeker dat het VC-1 bestanden zijn? Is dat wat [url=http://mediainfo.sourceforge.net/en/Download/Mac_OS]MediaInfo[/url] zegt?
En die X3 Player zou ik maar uit m’n hoofd zetten…
[quote:8e0100a24c="Industriousiris"]Ook de universal components van Unsound werken niet, staan netjes in het mapje van library/QT:-([/quote:8e0100a24c] Beter gezegd: Ze werken dus wel, maar het filmpje is in een ander formaat.
@Unsound: Ja, je hebt helemaal gelijk... Zou het met Flip4Mac dan niet moeten werken? Doet 't dus ook niet:-( @Pieterr ik had al wat gegoogled op die X3 player en vond al niets zinnigs, bedankt voor die link, dat verklaart een boel! Ik ga maar converteren proberen.
[quote:4bfe75ad94="Industriousiris"]Zou het met Flip4Mac dan niet moeten werken? [/quote:4bfe75ad94] Nee, Flip4Mac is bedoeld voor WMV bestanden. Maar zoals Pieterr al zegt is het eigenlijk al foute boel als er om een X3 player gevraagd wordt, dan heb je al een twijfelachtige versie van de film te pakken.
Ja, snap ik, maar dat was maar bij 1 film, bij een aantal anderen lukt het ook niet, maar weer om andere redenen. Van een paar heb ik inmiddels wel betere versies te pakken gelukkig! Ik laat het maar zo, het omzetten wilde ook niet lukken, zucht. Meestal bijt ik me in zoiets vast en lukt het uiteindelijk altijd wel. Nu geef ik het op, wellicht straks met de nieuwe iMac dat ik het weer ga proberen, nieuwe ronde nieuwe kansen;-)