Coldplay getikt?

In de mp3's die ik - op geheel legale wijze - met iTunes van het Coldplay-album X&Y maakte, zitten rare tikjes en 'knisperingen' die ik nog niet ken van andere mp3's. Een nieuwe methode om illegaal kopiëren en verspreiding via internet te ontmoedigen?

eigenlijk off topic: ook toevallig. las in de nrc n.a.v. een concert van coldplay dat het "gelikt" was( waar ik het mee eens ben). Het scheelt maar één letter!

De bedoeling van iTunes is toch in eerste instantie om iPod met mp3 te vullen? (en dus verkoop van iPod te stimuleren). Lijkt me dus onwaarschijnlijk dat mp3-codering verhinderd wordt :?

Misschien dat het helpt als je de foutcorrectie aanvinkt op het tabblad importeren in je voorkeuren van iTunes.

suc6

heb je de optie in de voorkeuren van iTunes aangevinkt: use error correction when reading an audio cd?

als dat niet helpt:
audio hack pro kan het geluid van alle programma’s op je mac opnemen, in mp3, aac, aif
er is natuurlijk iets verlies (in theorie dan) omdat er een extra D-A vertaalslag is.
Dus als de cd goed afspeelt in iTunes kun je er een goeie mp3 van bakken.

http://www.rogueamoeba.com/

Wat bedoel je met "die ik nog niet ken van andere mp3's"? Een andere import/download van het laatste Coldplay album?

Is de cd schoon? Hoor je de tikjes ook als je de cd draait binnen iTunes (dus niet de mp3-import)?

Zet de cd (off een paar nummers) eerst eens als AID op je Mac (binnen de Finder bestanden van de cd naar je bureaublad slepen) en converteer deze aif-bestanden naar mp3. Nog steeds tikken?

Is het niet gewoon de productie? Voorzover ik weet maakt Coldplay alleen maar rare tikken. Per abuis wordt dit door (te) veel mensen gezien als aangename muziek…

:wink:

nee joh,coldplay maakt mooie muziek alleen al 3 albums dezelfde muziek nu :(

Ik zag toenvallig vanmiddag bij de bijenkorf dat er een nieuw soort beveiliging op zit... misschien is het dus de nieuwe beveiliging die je hoort. :?

De vraag...[quote:a06b3968a6="Harryman"]In de mp3's die ik - op geheel legale wijze - met iTunes van het Coldplay-album X&Y maakte, zitten rare tikjes en 'knisperingen' die ik nog niet ken van andere mp3's. Een nieuwe methode om illegaal kopiëren en verspreiding via internet te ontmoedigen?[/quote:a06b3968a6]

Inmiddels een aardig eindje off topic:

[quote:a06b3968a6=“druppelstop”]nee joh,coldplay maakt mooie muziek alleen al 3 albums dezelfde muziek nu :([/quote:a06b3968a6]

druppelstop’s opmerking is er meer ééntje voor hier: Het grote muziek discussie topic

Foutcorrectie aangezet, de cd nog eens opgepoetst (is trouwens 'funkelnagelneu'). Maar de tikkies blijven tikken!

Ik heb hetzelfde ... dacht dat er was gegaan tijdens het rippen. Heb hem opnieuw geript maar eigenlijk nog niet weer geluisterd. ff checke......... Ja de 2de poging heeft het ook !!

gebruik je mp3 of aac ??
Heb je al gegoogled op dit onderwerp ?

ik zal eens zoeken

Hoor je die tikkies ook als je de originele cd in een normale stereo afspeelt?

nee. Heb getjekt op mijn normale speler (Cyrus) , autoradio (alpine) en zelfs op mijn mac speelt ie gewoon.

Heb net even zitten googlen en het lijkt erop dat wel meer mensen problemen hiermee hebben. Mischien dat langzamer rippen betere resultaten geeft ?

Even geprobeerd op de gewone cd-speler: geen tikken. Daarna afgespeeld op de iMac, direct van cd: ook niet.

In het recente verleden heb ik beschadigde bestanden via iTunes Music gedownload. Heb ze nog een keer mogen downloaden, maar dan in de goede versie natuurlijk.

Vreemd.. Heb de cd ook gekocht; in iTunes geïmporteerd & op m'n iPod gezet En heb helemaal niks last van getik.

Ja heel legaal serieus want ik heb hem gekregen voor me overgang en Harryman is mijn vader dus... Wisten jullie al dat ik over ben :P

• sorry voor het offtopic gehalte -

iPod Jimmy

[quote:527573b549="FreekMac"]Hoor je die tikkies ook als je de originele cd in een normale stereo afspeelt?[/quote:527573b549]

Nee toch?? Nou ja ik hoor ze hier niet en is toch echt precies dezelfde cd + druk (ben het nu aan het luisteren.

Blijkbaar ben ik niet de enige, heb er ook last van :(