Collectieve actie tegen T-Mobile

Een club (SMCO) uit Alkmaar is van plan om een collectieve actie te ondernemen tegen T-Mobile. Ze willen teruggave van (een deel van de) abonnementskosten terug en evt. een openbreken van het contract, zodat je kunt overstappen naar een andere netwerk.

Wie heeft al ervaring met deze club?

Nee, ik heb vodafone.

(en als je denkt: wat heeft zo'n post nou voor zin;

- Ik heb vodafone genomen en geen T-Mobile om dat T-Mobile niet goed werkt
- Ik weet wat ik koop/afneem
- Ik waar voor mijn geld wil en niet 'gewoon even wat wil kopen'

Dat hadden de mensen in die club ook kunnen doen, maar dat deden ze niet, en in plaats van hun fout te erkennen proberen ze die bij t-mobile te leggen.)

Nu weet ik nog niet wat jou post voor zin heeft?!

Het lijkt erop dat elke provider tegen dit soort problemen aan kan lopen. Kijk alleen al naar AT&T in de USA. De kwaliteit van T-Mobile is de afgelopen weken behoorlijk afgenomen, daarvoor had ik vrijwel geen klachten.

Die klachten zijn nutteloos. Het spreekt toch voor zich dat T-Mobile zich hiervoor goed heeft ingedekt in de "kleine lettertjes". :wink: Dat is die club kennelijk even uit het oog verloren. Verder ben ik het helemaal eens met johnkeates: weet wat je koopt. Alsof niemand wist dat de kwaliteit van T-Mobile soms te wensen over laat...

Weet wat je koopt, prima. Maar toch valt T-Mobile wel degelijk iets te verwijten. Helaas hebben ze zich, zoals al eerder aangegeven (te) goed ingedekt tegen dit soort acties.

Ik denk dat je juridisch gezien niet veel kans maakt, ze hebben er bij T-Mobile vast iemand voor betaald om zich in te dekken. Toch vind ik t wel goed dat t geprobeerd wordt, al is het maar om een signaal af te geven. Je betaald immers een maandbedrag aan TM, en voor dat bedrag neem je een dienst af. Als die dienst te wensen over laat, betaal je voor service die je niet krijgt, en dat zou niet zomaar moeten kunnen.

Wellicht eens contact opnemen met consumentenbond en/of OPTA om te kijken wat je mogelijkheden zijn?

@Johnkeates:

Dan koop je waarschijnlijk ook geen Apple producten, je weet dan niet wat je koopt, want er doen zich ook problemen voor met Apple producten....en ook met een auto doen zich problemen voor en vele andere producten.......

Je stelt het dan wel heel gemakkelijk door te zeggen 'weet wat je koopt'.

Hoe goed of slecht de reviews van een bepaald product ook zijn, er bestaat altijd een kans dat een product het niet goed doet en een kans dat het product het wel goed ( in het geval van slechts reviews). En die kans lopen we allemaal op als we een product kopen. Jij dus ook.......

Omdat T-Mobile duidelijke signalen heeft afgegeven dat ze zelf ok wel weten dat het niet goed gaat, denk ik dat die actie weinig kans van slagen heeft.
T-Mobile lijkt er alles aan te doen om binnen een zeer korte termijn de boel weer goed op de rails te hebben.
Zolang daarvan de resultaten nog niet bekend zijn, zal een eventuele rechter of consumentenbond niet gauw actie ondernemen. Omdat T-Mobile dus zelf al heel hard aan het werk is.

@JohnKeates, Was het niet Vodafone met zoveel storingen?

Heb hier BTW. geen problemen met T-Mobile, wordt zelfs steeds beter hier in friesland.

Die Stichting Melding Collectief Onrecht is zo'n leuke club waar je eerst 19,95 euro contributie moet betalen. Er is geen garantie dat ze iets voor je bereiken (en ze hebben geen succesverhalen op hun site staan, dat meot toch een belletje doen rinkelen). En als ze wel succes hebben, houden ze nog eens 20% van de opbrengst in. Kortom: het is wel duidelijk wie er het meest aan overhoudt straks. En de pers er maar lekker achteraan hobbelen en free publicity genereren.

Trap er dus aub niet in.

Los daarvan gaat T-mobile al compenseren: [url=http://www.nu.nl/internet/2261817/t-mobile-compenseert-smartphoneklanten.html]link[/url]. 't Is niet veel, maar toch wat. Veel meer zul je denk ik niet kunnen verwachten, behoudens ontbinding van het contract (wat bij lang zeuren ook mogelijk is, is inmiddels wel gebleken).

Collectief onrecht, hebben we het nog steeds over wat problemen met een telefoon hier?