colorsync instellen in Tiger

Weet iemand hoe ik de kleurenprofielen op systeemniveau kan veranderen? Sinds Tiger is het regelpaneel in het ColorSync-hulpprogramma namelijk verdwenen. Ik gebruik in de Adobe CS programma's de Colorsync-werkstroom die deze instellingen gebruikt.

Anybody???

Peter, Je zal het niet leuk vinden om te horen, maar die functie is foetsie in Tiger... Er was ook al een leuke discussie op de ColorSync-Users list van Apple uitgebroken, en daar verklaarde Apple dat bijna niemand van die voorkeurs instellingen gebruik maakte. Daarna vielen velen over dat statement, maar de CS prefs zijn en blijven (voorlopig?) weg.

Dit betekent dat je toch al je beelden zal moeten gaan voorzien van eigen ingesloten ICC profielen, en beelden die dat niet hebben, misschien met Applescript embedden…

Voor je CS werkstroom adviseer ik je om eenmalig de colorsync instellingen na te bouwen en deze als .csf file te bewaren. Je kunt ze dan ook in AI,ID openen.

Op colormanagement.nl (forum) besteden we er ook al aandacht aan.

Erik

OK bedankt da's duidelijk. Ik dacht even dat ik iets gemist had. Dan de profielen maar per programma instellen. Geen probleem, maar ik heb wel een tijdje gezocht naar iets dat niet meer blijkt te bestaan.

In de map hulpprogramma's vinden we nog steeds ColorSync-hulpprogramma, daar moet dat toch ook mee gaan?

Dat is juist het probleem; De ColorSync Preferences-pane is uit de CS Utility verwijderd, en er zijn geen mogelijkheden meer om ergens anders je eigen default profielen in te stellen.

Je kunt de CS Utility van 10.3.9 gebruiken, maar de voorkeuren worden neit meer opgeslagen.
Dat is dus ook geen optie.

Erik

Is dit een waardige vervanger?

http://www.macupdate.com/info.php/id/8142

(Omdat ik hardware callibratie gebruik heb ik het zelf niet geprobeerd)