Combi Apple TV2 en Time Capsule

Hi, nieuw hier en meteen mijn eerste vraag:

Ik overweeg de Apple TV 2 aan te schaffen. Heb o.a. een Time Capsule, Macbook en iMac. Al mijn muziek staat op de Macbook in de iTunes bibliotheek (de muziek gaat vaak "mee" op reis). Al mijn films staan op de Time Capsule.

Vraag 1: ik begrijp dat alle films op Apple TV afgespeeld worden via iTunes (na conversie naar het juiste formaat via bv Handbrake). Ik wil niet alle films op mijn MB hebben dus zal ik moeten "verwijzen" in iTunes naar de Time Capsule. Standaard laat ik alles toevoegen aan de iTunes bibliotheek wat in iTunes wordt geopend maar met de films wil ik dat dus niet. Hoe pak ik dat aan?

Vraag 2: kan de Time Capsule ook met een (ethernet?)kabel verbonden worden met de Apple TV?

Alvast dank!

1: Films kun je aan iTunes toevoegen met ALT ingedrukt.
Het wordt dan slechts een verwijzing naar de plek waar ze staan, geen kopie.
Zo blijven de films staan waar ze staan, maar ziet je Apple TV ze wel via iTunes.

2: Ja

En als bovenstaand is het dan ook precies zoals het bij mij werkt (al staan bij mij de films op een andere externe harddisk met een verwijzing in iTunes)

Thanx voor de snelle reactie! Ga zo eens kijken waar ik de Apple TV op de kop kan tikken, zal wel Amazon worden

dit is dan voor de films die je aanschaft via apple TV begrijp ik?
want rentals kan je niet opslaan toch?...[relatief nieuw met ? TV]

Weer iets bij geleerd vandaag.
Tx KW

[quote=MACniffecent url=http://www.onemorething.nl/community/topic/combi-apple-tv2-en-time-capsule#post-2107574 time=1290861905]dit is dan voor de films die je aanschaft via apple TV begrijp ik?[/quote]Voor alles wat jij op je Apple TV wilt bekijken.
Dus je eigen DVD-rips, downloads, uitzending gemist rips, etc.

Rentals zijn in Nederland vooralsnog niet van toepassing.

Voor 90% van de tijd is onze Apple TV de complete vervanger van TV hier in huis.
Eigenlijk is het Digitenne-abonnement dat ik nog heb behoorlijk weggegooid geld.
Want we kijken echt nog zelden 'gewoon' TV.

[quote=Willy url=http://www.onemorething.nl/community/topic/combi-apple-tv2-en-time-capsule#post-2107523 time=1290856528]Thanx voor de snelle reactie! Ga zo eens kijken waar ik de Apple TV op de kop kan tikken, zal wel Amazon worden[/quote]Dat is momenteel gewoon de simpelste, snelste en goedkoopste oplossing ja.

[quote]
Voor alles wat jij op je Apple TV wilt bekijken.
Dus je eigen DVD-rips, downloads, uitzending gemist rips, etc.
[/quote]

ik heb gewoon een mediaplayert aangesloten op het netwerk waar ik alles op kan kijken wat ik neerlaad
Ik wil hier een time capsule bij aanschaffen vandaar...maar apple tv lijkt mij ook wel wat...ik begrijp alleen de echte voordelen hier niet zo van... [:ftim:]

Nee. Dat begreep ik eigenlijk ook niet zo.
Als gebruiker van een Xtreamer heb ik de Apple TV gewoon op de gok aangeschaft.
Met in gedachte; [i]'Geen idee wat ik er mee moet, maar het is zo'n leuk dingetje'.[/i]

Inmiddels is de Xtreamer verhuist naar een nieuwe eigenaar... :lol:

[i]Voordelen:
[/i]- Het is van Apple
- Dus installatie is werkelijk niet-bestaand; inpluggen, netwerk kiezen, klaar
- Een fantastische vervanger van de Airport Extreme (weer 89 euro uitgespaard)
- Streamen vanaf iPhone, iPod, iPad werkt briljant
- MobileMe integratie
- Geweldig eenvoudige en fraaie integratie met iPhoto e.d.
- Met AirPlay en de iOS-basis in gedachte gaat er (snel) veel meer mogelijk worden.*

[i]Nadelen:
[/i]- Het is van Apple
- Dus Apple bepaald welke formaten jij mág kijken
- Ondertitels? Wat zijn dat?
- Geen full HD

[i]Resumerend:
[/i]Ondanks de belangrijke nadelen is het werken met de Apple TV gewoon véél leuker dan met een Xtreamer of Popcorn.

Iedereen moet voor zich maar uitmaken welke voor- en nadelen tegen elkaar afgestreept kunnen worden.
De Apple TV is gewoon niet voor iedereen de juiste keus.

[i]*En dat ging nog sneller dan ik had verwacht:
[/i]http://www.iphoneclub.nl/96708/airvideoenabler-activeert-airplay-voor-alle-apps-jailbreak/
bijvoorbeeld:
- iPad > AirVideo > Apple TV = elk formaat spelen wat je maar wilt.
- iPhone > Uitzending Gemist > Apple TV
etc.
[img]/uploads/community/af383d3e4267546e0ba6d9ee49c87ae06e9a06e2_0.png[/img]

mmmmm twijfel slaat toe....

gewoon doen dan maar :)
thnx

Als je een beetje discipline kunt opbrengen met je collectie films, muziek en foto's; dan is de Apple TV gewoon een heel mooi ding.

Bovendien niet duur en natuurlijk helemaal de toekomst in combi met alle iDevices.

Wellicht ook interessant...

[url=http://blog.firecore.com/3344]http://blog.firecore.com/3344[/url]

Zeker interessant, de nieuwe atv flash.
Men zegt dat de koppeling met een nas nog even op zich laat wachten (als het al komt, hopelijk wel!)

Als de nas-ondersteuning er is, dan is een Time Capsule voor mij als Windows-gebruiker een hele interessante optie.
Zou mooi zijn om alle iTunes files daarop op te slaan en vanuit de tc te gebruiken. Als dat iTunes-technisch kan, zonder dat de pc steeds aan staat.

dat is wel de bedoeling.... en dan is mijn huishouden wel klaar!
Ben overigens net als KarelWillem volledig om qua Apple TV.. fantastisch ding!

mmm
morguh maar ff naar de winkelt
via de website [nog] niet leverbaar.. :(

In de winkel anders ook niet hoor.

Dan moet je wel even de grens over naar Duitsland over Engeland.

Maar bestellen bij Amazon.co.uk is het eenvoudigst.

ja dacht ik al ;)

oops ook daar niet meer in stock....
delivery na 25 december ...vloek
wanner in nederland? ;)

Ja, ze gaan hard helaas.

Nederland is nog even niet aan de beurt.

mmmmm bummer
ik had er helemaal zin aan!