Comic Life

In de MacFan nummer 60 staat een leuk artikel over de Mac Design Award winnaar, Comic Life. Ik heb het inmiddels gekocht en ben onder de indruk van dit hardstikke leuke product. Je kunt er stripboeken mee maken en dergelijke en het werkt perfect samen met iPhoto en iSight (of DV cam). Je kunt de gemaakte strip ook via iPhoto laten afdrukken als stripalbum.

Het zou ook met .Mac moeten werken, maar dat krijg ik nog niet voor elkaar.
Zijn er meer gebruikers op dit forum en hebben die wel connectie met .Mac???

Comic Life is inderdaad een TOP-programma.

Ik had het .Mac nog niet geprobeerd maar naar aanleiding van jouw post toch eens gedaan.
Werkt helemaal prima. Je drukt op publiceren, kiest voor een stijl (metal of pod) en dan maakt hij jpg’s van je pagina’s, upload ze naar .Mac en je krijgt een URL. Klaar om te emailen naar je vrienden. Kortom, simpeler kan het niet.

(ik kan nog 24 dagen gebruikmaken van de demo zonder watermerk… waarschijnlijk ga ik hem kopen)

mmmm bij mij lukt het niet.

Ik ga naar:

File/Publish to .Mac

vervolgens geeft ie aan:

You not appear to have a .Mac account at this moment

Hoe doe jij het, anders???

[quote:73744c43f6="Hans Flick"]mmmm bij mij lukt het niet.

Ik ga naar:

File/Publish to .Mac

vervolgens geeft ie aan:

You not appear to have a .Mac account at this moment

Hoe doe jij het, anders???[/quote:73744c43f6]

Als ik op ‘Publish to .Mac’ druk krijg ik, na een kleine pauze (waarschijnlijk checkt hij dan via het net of ik een .Mac account heb) de volgende prompt:

[img:73744c43f6]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=9009[/img:73744c43f6]

Overbodige vraag misschien, maar heb je ingelogd? Dus staat je iDisk op je desktop?

Vreemd, ik heb de iDisk op mijn bureaublad en ben ook ingelogd op mijn .Mac account, maar geen verschil en zeker niet dat menuutje wat jij hebt.

Heb ook al een herstart gedaan en Comic Life opnieuw geinstalleerd…

Raar…

[quote:6c4845463f="Hans Flick"]Vreemd, ik heb de iDisk op mijn bureaublad en ben ook ingelogd op mijn .Mac account, maar geen verschil en zeker niet dat menuutje wat jij hebt.

Heb ook al een herstart gedaan en Comic Life opnieuw geinstalleerd…

Raar…[/quote:6c4845463f]

Inderdaad, heel vreemd. Ik heb ook Tiger (10.4.2).

En [i:6c4845463f]File —> Manage .Mac Comics[/i:6c4845463f] levert zeker ook geen venster op?

Ik kan je helaas niet verder helpen. Mail ze anders even.
Succes. :expressionless:

Net gedownload en ff een comicje gemaakt, erg geinig. Anyway, de upload naar .mac werkt prima.

ook hier geen problemen met het uploaden naar .mac !

Er is een update van Comic Life: versie 1.2.1

http://plasq.com/