ik wil mijn systeem formateren en alles er opnieuw opzetten, maar nu vraag ik me af hoe ik mail kan backuppen zodat ik mijn mails straks weer kan importeren. iemand een idee? en adresboek ook.
Heb je partities? Of een externe HD? Dan kun je best met Carboncopycloner je systeem klonen naar een andere partitie, externe hd, of desnoods een dvd. Vervolgens installeer je een nieuw systeem en met de installatiehulp kun je aan het eind je oude data van dit kopie-volume binnenhalen. Zo heb je bovendien een reservekopie, je komt er namelijk altijd achter dat je net nog weer een instelling of bestand mist.
ik heb geen andere partities, geen externe hd, alleen een netwerk en daar zit niet genoeg ruimte op om dat te doen dus weet jij dan hoe je mail moet backuppen?
oh ja en ik heb geen dvd brander.
Ik gebruik geen Mail, maar kijk eens in de vergelijkbare map: user->library->mail. Zit vast iets in BTW, gooi die dubbelpost ff weg. Je hebt deze 2 keer staan.
bedankt heb de dubbelpost verwijderd en het is gelukt. er stonden inderdaad miijn mails in
het is trouwens toch ook genoeg om de usermap te kopieren? dan heb ik toch alle belangrijke instellingen? :o
Ja, en je bestanden-mappen natuurlijk.
[quote:7050d0fd18="formulefan"]het is trouwens toch ook genoeg om de usermap te kopieren? dan heb ik toch alle belangrijke instellingen? :o[/quote:7050d0fd18] Nee, sommige instellingen staan in de library van het systeem, die neem je dan niet mee.
Maar nogmaals, er is een speciaal topic waarin alles wordt uitgelegd, je hoeft niet voor elk programma een topic te openen.