Compact en volledige effectief: het nieuwe toetsenbord van Keychron

Heb jij nog een nieuw toetsenbord nodig voor je Mac? De nieuwe Keychron Q5 is vanaf te koop. Ook voor Nederlandse consumenten.

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

Lang geleden, toen Keychron nog niet zo groot / populair was, heb ik ooit via Kickstarter een toetsenbord van ze ondersteund.
Het idee vind ik namelijk heel tof.
Helaas kon ik echt niet wennen aan de manier van typen. Het is echt heel anders dan een iMac toetsenbord, het is bijvoorbeeld veel hoger.
Uiteindelijk heb ik 'm weggegeven.

Het zal vast fijn typen, maar mijn oude vertrouwde Apple toetsenbord met USB-poorten typt ook heel fijn…

Voor mijn zoon had ik een keychron K2 gekocht, met “bruine” switches en RGB verlichting. Dit omdat hij voor zijn typecursus een “echt” toetsenbord nodig had. Hij gebruikt hem dagelijks met zijn laptop, die hij dan op een standaard kan zetten zodat het scherm op de juiste hoogte staat. Weet niet meer wat ie gekost heeft maar zal iets rond de 80-90 euro zijn geweest, verzonden vanaf Hong Kong. Voor dat geld een kwalitatief goed en leuk toetsenbord, met RGB verlichting, verwisselbare keycaps en zowel draadloos als bedraad te gebruiken op Windows en Mac. Mac toetsen krijg je er ook bij.

1 like