Compact flash reader mount niet meer na crash

Omdat 10.3.3 mijn fototoestel niet meer herkent heb ik een Sandisk USB 2.0 compact flash reader gekocht. Aangesloten en hij werkte direct. iPhoto startte op, en de reader werd ook als drive gemount in de finder. Na een stuk of tien foto's die razendsnel overgepompt werden (usb 2) stopte hij er mee, en heb ik iPhoto geforceerd moeten stoppen. Ik bleef echter een 'spinning wheel' houden, dus ik moest zelfs de finder herstarten.

Daarna mount de CF reader niet meer. Ik zie 'm niet meer in iPhoto en niet meer in de finder. op m’n iMac met 10.2 werkt het nog wel.

Via de terminal zie ik de CF reader ook niet, maar system profiler herkent wel de reader.

Zitten er ergens preferences die ik kan wissen? Ik heb de P-ram al gezapt…
Op zulke momenten wil ik OS9 weer terug, daar wist ik tenminste wat er gebeurde.

help…

update: mijn console log zegt na herstart dit:

Mac OS X Versie 10.3.3 (build 7F44)
2004-05-13 12:05:30 +0200
DOCK: CFMessagePortSendRequest returned -2

kun je de flashcard wel zien in diskfirstaid? schijfhulpprogramma? en wat als je hem even erin en eruit plugged?

lol.. eruit en erin natuurlijk :s

Probeer een via schijfhulp programma ik wis de mijne altijd zo. Wel formateren in msdos anders herkent je camera hem niet meer,en installeer macos9 bestanden mag natuurlijk ook uit.

Ook schijfhulp ziet 'm niet.

Het probleem zit niet in de CF card, ik heb verschillende geprobeerd. Die het met deze reader ook allemaal gewoon werken op m’n andere Mac…

Die melding in de console.log komt ook als ik opstart zonder reader aangesloten, het lijkt erop dat m’n OS kapot is. Ik weet alleen geen snelle manier omdat te verhelpen, Ik heb 10.3.3, als ik dat opnieuw moet installeren kan ik alleen maar een complete installatie doen, via 10.2 -> 10.3 -> 10.3.3
en dan ben ik al mijn instellingen kwijt.

Jos

Back up maken van je hd/bib en van je hd/gebruikers/bib na installatie gewoon alles terug plaatsen en op vervang klikken en je bent niks kwijt van je instellingen.