compatibiliteit iMac G3 (400 MHz) + externe FW Dual-Layer +/- RW DVD brander

Hallo,

Ik denk erover om een externe FireWire harde schijf en misschien ook een externe Dual-Layer +/- RW DVD brander aan te schaffen.

Echter…meen ik ergens gelezen te hebben dat met name de DVD brander misschien niet zal werken met mijn oude trouwe iMac 400 MHz met FireWire 400 poorten, er wordt gesproken over een minimale systeemeis van G4/500
Klopt dit? Zoja, welke brander kan ik wel aanschaffen?

Alvast bedankt voor het meedenken…

MacAngel

Ik heb een LG DVD brander en een Maxtor HD (beide FW) aan een iMac 400 hangen en dat werkt probleemloos. Om de DVD vanuit Mac applicaties te kunnen gebruiken heb ik PatchBurn en UserOpPatch geinstalleerd. Hiermee herkent de Apple DVD Player de speler en kan je bv. vanuit iTunes branden. Verder is er nog zoiets vaags als Hurz&Pfurz om vanuit iDVD te kunnen branden maar daar heb ik geen ervaring mee. Zonder deze toevoegingen wordt de DVD brander wel gezien door Toast.

De hurz en pfurz bestandjes zijn ervoor om vanuit IDVD een disk image te branden. Normaal kan IDVD alleen direct op schijf branden. De link naar deze bestanden zijn ook ergens op het forum te vinden.

Allereerst bedankt voor jullie reacties. Ten tweede heb ik nog een vraag voor Rail; die LG is dual layer?

Yep, gekocht bij office center in de reclame voor 79,- ex. een paar maanden geleden.

hurz en pfurz is leuk om Idvd (als je geen superdrive in de computer hebt) aan de gang te krijgen. Alleen heeft Idvd als eis minimaal een G4. Dus met een G3 werkt het niet. Bij een G3 kan je wel met Toast een Imovie maken. Alleen het decoderen naar een dvd bestand duurt erg lang. Heb een keer 1,5 uur laten doen, duurde ongeveer 30 uur op een G3 600mhz. Copieren van Dvd's met mactheripper en DVd2one gaat wel goed dat lukt bij mij wel met ongeveer 45minuten.