Compressor: 120 min preset Best Quality

Ik heb een project van 1 uur 50 minuten met bovenstaande preset gecomprimeerd maar DVDSP4 geeft 4.9 gig aan voor het project en kan geen image aanmaken. Ik heb een menu template gebruikt met maar één track dus daar kan het niet aan liggen, lijkt me.

Ik heb eigenlijk altijd projecten van onder het uur gehad dus dit is een nieuwe voor me.

Weet iemand hoe het zit/hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Bedankt,

Wolf

Daar ligt het dus denk ik wel aan. Een vob-bestand mag maximaal 4.4 Gb zijn, en wil je twee vob-s moet je denk ik ook minimaal 2 tracks hebben. Probeer eens ergens een knip aan te brengen.

Maar wat ik wil weten is: hoe verklaar je dat er een preset is van 120 minuten die een bestand van 110 minuten niet onder de 4..4 gig krijgt...??

Normaal is een DVD van 2 uur wel 6-7 Gb. Een standaard winkel-dvd is meestal dual-layer en dus maximaal +/- 9Gb. Kies je hoogste kwaliteit, dan vind ik een image van 5Gb dus niet raar.

Volgens mij praten we langs elkaar heen: wat is het doel van een preset van 120 minuten, Best Quality?? Mijn insziens is dat toch om de beste kwaliteit DVD5's te krijgen voor projecten van 91-120 minuten. (Als je een project van 90 minuten of minder hebt, kies je immers voor de 90 minuten preset...) Als je snel wil, lies je 120 minuten, Fast Encode, etc.

_waarom_ er een preset voor 120 min/best is die niet op een dvd5 past kan ik je niet vertellen, maar als je de instellingen noteert en deze in een custom versie zet maar dan met een iets lagere bitrate dan zou je je project wel op een dvd5 moeten kunnen krijgen :) .

[quote:59e97987f6="botoo"]_waarom_ er een preset voor 120 min/best is die niet op een dvd5 past kan ik je niet vertellen, maar als je de instellingen noteert en deze in een custom versie zet maar dan met een iets lagere bitrate dan zou je je project wel op een dvd5 moeten kunnen krijgen :) .[/quote:59e97987f6]

Ja, ik was gisteren net bezig een beetje met die bitrate te klooien- geen idee wat dat met de kwaliteit doet maar dat zien we wel. Bedankt.

mogelijkheden:

• template met animatie [kost ruimte; alle animaties worden gerendered en staan dus als
    video op je DVD]
  • moeilijke codering [best quality maakt gebruik van dual pass VBR; wat inhoudt dat als er veel moeilijke passages inzitten hij meer bandbreedte gaat gebruiken; lees er eens een sticky
    of wat andere postings op na hoe VBR werkt.]
  • een groot audioformaat [probeer eens wat er gebeurt als je de audio niet naar PCM maar
    naar dolby digital 2.0 codeert]

het is altijd een schatting hoe zwaar iets bij VBR uiteindelijk gecomprimeerd wordt
je kan anders kiezen voor CBR of je max en avarage data-rate bij compressor iets
omlaag zetten… of gewoon kijken of als je het template weglaat [maak een nieuwe track
aan; gooi je filmpje daarin; een enkele button in je eerste menu die linked naar die track] en
dan kijken wat er gebeurt als je m build.

just $ 0.02
Joost

Bedankt voor je uitgebreide reactie, Joost. Ik was er ondertussen al achtergekomen dat ik een gigantisch aiff bestand had- ik dacht dat audio bestanden altijd relatief klein bleven...?? Maar in DVDSP gebruikte ik uiteindelijk alleen het AC bestand dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Het is me ondertussen allemaal wel gelukt- ik heb de bitrate naar rond de 4 gebracht en heb geen kwalitatief verschil kunnen zien. (nou was het ook niet fantastisch gedraaid, dus dat helpt ha ha…)

Ik ga proberen om dit weekend nog wat van je suggesties uit te proberen.

Thanx allemaal.