Compressor Error!!

Hoi, ben bezig iets te encoderen voor een dvd. Maar als ik in compressor op submit druk, krijg ik volgende error:

Unable to connect to background proces

Iemand raad?? Redelijk dringend.
Ik heb de raad van hans de bij al opgevolgd
http://home.wanadoo.nl/hansdebijl/pages/FCP%20to%20DVDSP.html

koen

Al eens ooit op dit forum gezocht? heb het net zelf gedaan en gevonden. typ "compressor and backgroud" en je vindt het wel.

groeten

Heb je misschien een programmaatje draaien als "Little Snitch"? Als deze aan staat krijg je dezelfde foutmelding in Compressor.

p.s. dit is kan één van de oorzaken zijn, zoek ook eens in de discussie forums van Apple zelf: http://discussions.info.apple.com/

Hoi Koen,

Enigszins off-topic, maar misschien wel handig om te weten:
Ik heb net een dvd gemaakt van een FCP-project met meerdere sequenses. Na encodering in Compressor importeerde ik de M2V+AIF files in DVDstudio-pro en omdat ik problemen ontmoette ook in EncoreDVD. In beide gevallen had ik te maken met een verloop in sync; de programma’s beginnen in sync maar eindigen na een minuut of negen met een verloop van plm 1 seconde. Na wat zoeken op FCP discussie-sites bleek dat ik niet de enige was met dit probleem, er is sprake van een bug.
Mijn oplossing was het het FCP-project in DVDstudio-pro te importeren en het encoderen daar te doen. Anderen kozen voor het apart encoderen van het video in compressor en het audio in FCP te exporteren. Het lijkt mij om het even, zolang je maar niet alles in compressor doet.

Unable to connect to background proces is een melding die ik in het begin ook vaak heb gehad.

Compressor wordt zowel bij FCP als DVDSP meegeleverd.
Als je in de “verkeerde volgorde” installeerd onstaat dit probleem.

What has worked for some users is to trash the whole Compressor program. Do a search and find all the files associated with Compressor, and throw all of them in the trash. Then reinstall Compressor and update to version 1.1. At the same time, be sure to have internet turned off, as described in Workaround #2. And if you cannot connect to background process right out of FCP, try using Compressor as a stand alone encoder.

of

k heb hetzelfde meegemaakt na de update naar compressor 1.2. Na de update wil het background process niet meer automatisch opstarten. Bij mij heeft het volgende geholpen:
1)ga naar library ->preferences in je home directory en gooi de file “com.apple.compressor.Compressor.plist” in de prullenmand
2)open disk utility (in de utilities folder in de applications folder) en klik op repair disk permissions
3)Herstart de computer

of

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93234

Groeten
Hans de Bijl

[quote:3841f4f7e5]Anderen kozen voor het apart encoderen van het video in compressor en het audio in FCP te exporteren. Het lijkt mij om het even, zolang je maar niet alles in compressor doet.[/quote:3841f4f7e5] Heb ik dus gedaan., Eerst audio via Apack geencodeerd, dan video via Compressor.

Ik ga eens wat proberen prefs weg te gooien en dan eens kijken. Ik heb de installatiecd nl niet bij de hand, ze zijn van een vriend van me. ALs het niet lukt met de prefs, doe ik het rechtstreeks in DVDSP en ga ik volgende week wel om de ceedees…

Alvast bedankt mannen!!
En ja, ik had de zoekfunctie moeten gebruiken :oops:

koen

Bij mij ook uit het niets de melding "Unable to connect to background proces". Dit terwijl het al heel lang zonder problemen draaide. Alle voorkeuren wegggegooid, opnieuw geinstalleerd, maar de melding bleef. Nachtje overgeslapen en jawel het werkte weer!? Geen idee wat er fout was en waarom het weer goed is

oei koen, zal dus maar niet te ver lopen :-))

@ Final Cut: is ondertussen al opgelost...

Maar ik weet eigenlijk niet meer hoe :?

Op het Apple forum vind je wel veel info erover!!
www.apple.com

suc6