Compressor: Unable to connect to background process

Na opnieuw installeren geeft Compressor deze melding en het wil verder geen video compressen. Wat is hieraan te doen?

Wat is je setup (Computer, extra hardware ed)?

Ik heb iets dergelijks gehad, maar dat had heel specifieke oorzaak icm hardware en software van Blackmagic/Decklink.

een powerbook met 2 Lacie harde schijven, compressor deed het hiervoor wel maar niet meer nadat ik een update had geinstalleerd

Dat is een heel andere situatie dan ik had, al werkte ik wel met (ook twee) studio drives van LaCie waarvan ik onlangs de firmware heb ge-update... Het lijkt me een 'long shot' maar je zou het kunnen proberen (LET OP, zorg voor backups als je dit soort dingen doet met harddisks met belangrijk materiaal)

http://www.lacie.com/download/drivers/LaCieUpdateTool_v112.dmg

Heb je codecs van andere fabrikanten in Quicktime geïnstalleerd?
Wat is het originele materiaal dat je wilt encoderen, dus ook: wat voor codec?

Ik heb geen andere codes geinstalllerd in quicktime en ik had als setting 60 minuten hi quality gekozen. "vroeger" werkte alles gewoon in dezelfde setup, volgens mij heeft het te maken met een update van quicktime en compressor die geinstalleerd is, maar wat dat is??

Ik heb hetzelfde meegemaakt na de update naar compressor 1.2. Na de update wil het background process niet meer automatisch opstarten. Bij mij heeft het volgende geholpen: 1)ga naar library ->preferences in je home directory en gooi de file "com.apple.compressor.Compressor.plist" in de prullenmand 2)open disk utility (in de utilities folder in de applications folder) en klik op repair disk permissions 3)Herstart de computer

[quote:058312116c="Yves"]Ik heb hetzelfde meegemaakt na de update naar compressor 1.2. Na de update wil het background process niet meer automatisch opstarten. Bij mij heeft het volgende geholpen: 1)ga naar library ->preferences in je home directory en gooi de file "com.apple.compressor.Compressor.plist" in de prullenmand 2)open disk utility (in de utilities folder in de applications folder) en klik op repair disk permissions 3)Herstart de computer[/quote:058312116c]

Dit heb ik gedaan, maar het probleem blijft. Dit probleem heeft zich bij mij vanaf het begin voorgedaan met compressor (1.1) en eigenlijk heb ik tot nu toe m’n mov. gecomprimeerd via quicktime! Graag wil ik ook wel eens een keer compr. gebruiken. !!!

Schijnt een bekend probleem te zijn. Meestal opgelost door opnieuw te installeren (van Compressor) of een upgrade te doen.

Meer info van Apple